Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningPlatta/dolme
You need to log in to create posts and topics.

Efter många års bortavaro från bassängen är det dags att börja simma lite igen, mest för att simma Vansbro i sommar.
En liten fundring bara, jag såg att det fanns kombinerad dolme/platta, det ser ju smart ut men fungerar det, någon som har testat?
/Caroli

Har du någon länk till en sådan?

Jag har sett sådana. Men inte själv använt. Jag skulle kunna tänka mig att den inte är lika bekväm och sitter lika bra i vändningar. Så, lite får man nog kompromissa. Men, tja... varför inte?

Här hittade jag den:
http://www.fenvalter.se/produkter.php?show=245

Lite tveksam är jag ju, men det är inte så mycket pengar så man kanske ska testa.

Jag tycker inte det ser ut som om den skulle sitta så där jätte bra.
Varken platta eller dolme kostar speciellt mycket. Jag hade nog köpt en av varje sort i stället, eller försökt låna en platta i simhallen.

Jag har platta/dolme/fenor och paddlar men anv

Jag har aldrig provat den som platta men jag tycker den fungerar bra som dolme.

Nu har jag aldrig provat den. Men jag skulle hellre skaffat en riktigt platta och en riktig dolme. Kompromisser blir nästan alltid lite tråkiga. Inte riktigt så bra och inte riktigt så roliga. Vad vill du spara? Pengar? Plats i väskan?

Tack för svaren allihop! Jag kör nog den gamla hederliga varianten istället, jag har ju alla prylarna, det var mest platsbesparing jag var ute efter, och så är det ju kul med prylar... 🙂