Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tänkte bara tipsa om att polars pulsband (själva bandet utan sensorn) funkar tillsammans med garmins sensor som sitter på deras mjuka pulsband. Funkar bättre med pulsmätningen för min del och reservbandet från polar kostar bara runt 150 kr om man beställe

Garmins nya band är likadant.

Nja inte riktigt, knäpps ihop på samma sätt men där själv puls upptagningen sker skiljer dom sig åt, polar en mjukare upptagningszon är vad garmin har som ser ut att suga åt sig mer fukt.

http://lh3.ggpht.com/_Wo8yCZ1eTVw/TP78vYIfrsI/AAAAAAAAlIk/N_0Xl6fH

Jo man kan köpa bara bandet.

Jag har båda varianterna och tycker det är lättare att få kontakt med Garmins glatta kontakter mot kroppen, Polaren suger som sagt åt sig mycket mer fukt så om man är någonstans där man inte har tillgång till rikligt med vatt

För mig är det tvärtom, tycker det är bättre om polar just för att dom inte har glatta ytor. Blötte ner polarstarpen senast idag med bara mitt eget saliv, kanske har rikliga mängder iofs 🙂

Jag använde Polars band några månader, sedan började det bli sämre och sämre trots att jag skötte det enligt Polars rekommendationer. Sedan dess har jag använt Garmins senaste band och det fungerar tillfredsställande hittills. Har använt det10 månader nu.