Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

http://www.premiarmilen.se

JA!
Självklart.
Kan vara smart att träna hela vintern...
Bra med ett tidigt mål för säsongen...
Har bestämt mig för att långsamt långsamt öka min löparförmåga.
Ska ta Halvmaran 2009.
Puh.
Nu var det offentligt...

(H)

Jag minns årets Premiärmilen som en 18-gradig glugg i en annars 10-gradig vår. Hoppas det blir lika gosigt väder 2009.

Ja årets premiärmil var första milen för mig någonsin, så jag är med nästa år om jag inte har någon go anlening till att låta bli.

Pia återigen tror jag vi har gemensam ribba att kämpa sig över - jag vill också ta mig igenom en halvmara till nästa år! 😛

tänkte satsa på maran jag... (#) men e kanske föööör optimistisk. eller? hur mycket måste man träna inför den tro?

har man tagit en mil kan man väl ta fler 🙂

Jag tror du kan fixa maran nästa år, om du ökar sträckan lugnt och försiktigt. Om man nöjer sej med att genomföra den utan några alltför extrema tidskrav så är en mara ingen omöjlighet. Träningsprogrammen på marathon.se ger en fingervisning om lämplig trä

Har oxå tänkt på maran... men samtidigt känns det ju jobbigt att bara springa i flera timmar. Och hur mycket man måste öva.... en mil är kanske ganska lagom.

Men min pappa har klarat maran 2 gånger. Jag kan ju inte vara sämre, eller?

Helt rätt tänkt. Evolutionen går framåt så målsättningen bör alltid vara att vara bättre än tidigare generationer.
Nuförtiden dräller det ju dessutom av ultralopp så det finns ju egentligen ingen anledning att stanna efter 42195m heller. 🙂

Fny, det var september ut vi har på oss till 15 eller hur?