Quote from Guest on 7 April 2009, 14:45Har presta samma diameter som dunlop? Dvs är slangarna utbytbara?
Har presta samma diameter som dunlop? Dvs är slangarna utbytbara?
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 14:55Nej, Dunlop är grövre. Dvs hålet i fälgen måste vara större.
Nej, Dunlop är grövre. Dvs hålet i fälgen måste vara större.
Quote from Bertil Nolheim on 7 April 2009, 15:21Det finns adapters så du kan använda Presta istället för Dunlop.
Det finns adapters så du kan använda Presta istället för Dunlop.
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 18:30Varför vill du byta och till vilken?
Varför vill du byta och till vilken?
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 19:06Jag plockade fram en gammal racer jag haft stående på vinden de senaste tio åren, tänkte de skulle vara kul att göra i ordning den. Däck och slangar har torkat ut och borde bytas, och den kör med presta. Hade varit enklare (läs: billigare) om det bara var
Jag plockade fram en gammal racer jag haft stående på vinden de senaste tio åren, tänkte de skulle vara kul att göra i ordning den. Däck och slangar har torkat ut och borde bytas, och den kör med presta. Hade varit enklare (läs: billigare) om det bara var
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 19:24Då får du borra upp fälgen.
Då får du borra upp fälgen.
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 19:30Äsch, köp nya slangar. Det lättare att pumpa till rätt (högt) tryck med racerventiler. Dessutom försvagar man ju fälgen lite om man gör ett större hål.
Äsch, köp nya slangar. Det lättare att pumpa till rätt (högt) tryck med racerventiler. Dessutom försvagar man ju fälgen lite om man gör ett större hål.
Quote from ellen olsson on 7 April 2009, 20:43Oavsett vad du kanske tror så vill du inte ha slang med Dunlopventiler på en racer. Jag lovar... 🙂
Oavsett vad du kanske tror så vill du inte ha slang med Dunlopventiler på en racer. Jag lovar... 🙂
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 20:45hur stor kan prisskillnaden vara på två slangar egentligen? finns förresten dunlop i racerdimension?
hur stor kan prisskillnaden vara på två slangar egentligen? finns förresten dunlop i racerdimension?
Quote from ellen olsson on 7 April 2009, 20:47Jag betalade 20:-/st för mina slangar med racerventil ifjol.
Jag betalade 20:-/st för mina slangar med racerventil ifjol.