Quote from Guest on 25 March 2014, 19:35Höll på att fippla med några olika adaptrar för att kunna pumpa min racer med garagekompressorn (det visade sig vara helt onödigt när det ändå bar tar 10 sekunder att pumpa ett däck med fotpumpen) och böjde naturligtvis ventilen. Jag har gjort några halvh
Höll på att fippla med några olika adaptrar för att kunna pumpa min racer med garagekompressorn (det visade sig vara helt onödigt när det ändå bar tar 10 sekunder att pumpa ett däck med fotpumpen) och böjde naturligtvis ventilen. Jag har gjort några halvh
Quote from Funbeat user on 25 March 2014, 19:45Råkat kröka några ventiler och i de flesta fall har det fungerat med att räta ut den bara och skruva åt, håller det tätt så är det ju bara att tuta o köra...
Om de finns att köpa lösa kanske någon annan kan svara på, borde ju vara billigare än ny slang ia
Råkat kröka några ventiler och i de flesta fall har det fungerat med att räta ut den bara och skruva åt, håller det tätt så är det ju bara att tuta o köra...
Om de finns att köpa lösa kanske någon annan kan svara på, borde ju vara billigare än ny slang ia
Quote from Funbeat user on 25 March 2014, 19:51Många slangar har löstagbar ventilkärna så om det bara är den som är skadad kan du låna en från en annan slang så länge, sen byter du tillbaka när du punkterat slangen som sitter i nu.
Skruvas enkelt ur med ex en skiftnyckel. De löstagbara ventilkärnorna
Många slangar har löstagbar ventilkärna så om det bara är den som är skadad kan du låna en från en annan slang så länge, sen byter du tillbaka när du punkterat slangen som sitter i nu.
Skruvas enkelt ur med ex en skiftnyckel. De löstagbara ventilkärnorna
Quote from Funbeat user on 25 March 2014, 20:05Att räta ut den går inte då jag "våldsstängde" med en tång tills det blev tätt igår för att få min cykelrunda ändå och nu går den inte att få upp.
Nu har jag dock en annan slang så jag tar väl den ventilen så länge. Tack för tipset!
Att räta ut den går inte då jag "våldsstängde" med en tång tills det blev tätt igår för att få min cykelrunda ändå och nu går den inte att få upp.
Nu har jag dock en annan slang så jag tar väl den ventilen så länge. Tack för tipset!
Quote from Funbeat user on 25 March 2014, 23:27Prestaventiler hålls för övrigt stängda i första hand av trycket i slangen. Att du skruvar åt är bara en extra säkerhet. De behöver alltså inte alls dras åt hårt.
Prestaventiler hålls för övrigt stängda i första hand av trycket i slangen. Att du skruvar åt är bara en extra säkerhet. De behöver alltså inte alls dras åt hårt.
Quote from Ragnhild Svens on 26 March 2014, 07:56Samt av ventilhatten, vilket jag vet av bitter erfarenhet!
Samt av ventilhatten, vilket jag vet av bitter erfarenhet!
Quote from Funbeat user on 26 March 2014, 17:56Jo, det har jag insett. Att det är trycket som stänger ventilen. Men efter att jag hade stukat min så funkade inte det. I desperationen att få cykla så drog jag då åt den med en tång. En åtgärd som visade sig vara oåterkallelig.
Jo, det har jag insett. Att det är trycket som stänger ventilen. Men efter att jag hade stukat min så funkade inte det. I desperationen att få cykla så drog jag då åt den med en tång. En åtgärd som visade sig vara oåterkallelig.
Quote from Funbeat user on 26 March 2014, 20:13Vad kostar en ny slang? 4st för 100kr
Vad kostar en ny slang? 4st för 100kr
Quote from Funbeat user on 26 March 2014, 20:18Beror väl helst på prisklass men visst, det finns så billiga också. Men väg in tiden att byta slang kontra tiden att byta ventilinsatsen också.
Beror väl helst på prisklass men visst, det finns så billiga också. Men väg in tiden att byta slang kontra tiden att byta ventilinsatsen också.