Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonPrisvärd tempohoj
You need to log in to create posts and topics.

Jag har kört aeropinnar på landsvägcykel ett tag nu, och fundera på att skaffa en riktig tempo cykel.

Vilka modeller är prisvärda?

Försök antingen hitta något begagnat eller något på REA (rätt tid att leta nu).

Kolla med LEWAsport, Avelo (Flinta), Cykelmagneten, Cykelcity, etc.

Rätt storlek är viktigast.

Vad får det kosta?

Jag köpte min Giant Trinity 0 från Wiggle i december, jättesmidigt. Ett lågt GBP gav ett bra pris. Tror jag gav typ 12 000. Svårt att hitta motsvarande i Sverige, nytt. Begagnat kräver ju lite mer tur, timing och letande.

Canyon brukar ha rea emellanåt. Pasi Salonen prisade denna i sin blogg. Hmm ... nu kanske han är sponsrad av Canyon... 😉

Om du kan tänka dig att handla från nätet tycker jag att Felt B16 känns väldigt prisvärd. Har en själv med är inte sponsrar 🙂

Planet X Stealth PC (eller Exocet, om man vill få några extra pluspoäng av trendspanarna i växlingszonen) slår det mesta. (Sedan att man missade tokrean runt årsskiftet när de kostade 1 100 (resp 2 000) skålpund silver med SRAM red och finhjul (och pundet

Man får vad man betalar för, åtminstone upp till 20kkr. Som skrivits ovan, är det mycket reor, men du bör vara säker på att få rätt storlek. Fundera ut din budget, och sök efter det, alltid bra att börja med begagnat, för att se om du trivs med triathlon.

Ingen egen erfarenhet. Diskuterade dock ämnet med en cykelhandlare häromdagen.
Hans idé var, att om man hade en styrd budget, så var det bättre att köpa lösa delar. Hitta en ram i rätt storlek (Han tyckte att ALU med Carbongaffel var bra nivå) och sedan s

Det är nog _väldigt_ svårt att komma ner i samma pris med lösa komponenter, om man inte redan har en del av dem.