Quote from Guest on 8 September 2011, 21:06Jag har kört aeropinnar på landsvägcykel ett tag nu, och fundera på att skaffa en riktig tempo cykel.
Vilka modeller är prisvärda?
Jag har kört aeropinnar på landsvägcykel ett tag nu, och fundera på att skaffa en riktig tempo cykel.
Vilka modeller är prisvärda?
Quote from Lars Mörrby on 8 September 2011, 21:16Försök antingen hitta något begagnat eller något på REA (rätt tid att leta nu).
Kolla med LEWAsport, Avelo (Flinta), Cykelmagneten, Cykelcity, etc.
Rätt storlek är viktigast.
Försök antingen hitta något begagnat eller något på REA (rätt tid att leta nu).
Kolla med LEWAsport, Avelo (Flinta), Cykelmagneten, Cykelcity, etc.
Rätt storlek är viktigast.
Quote from Funbeat user on 9 September 2011, 08:20Vad får det kosta?
Vad får det kosta?
Quote from Funbeat user on 9 September 2011, 08:59Jag köpte min Giant Trinity 0 från Wiggle i december, jättesmidigt. Ett lågt GBP gav ett bra pris. Tror jag gav typ 12 000. Svårt att hitta motsvarande i Sverige, nytt. Begagnat kräver ju lite mer tur, timing och letande.
Jag köpte min Giant Trinity 0 från Wiggle i december, jättesmidigt. Ett lågt GBP gav ett bra pris. Tror jag gav typ 12 000. Svårt att hitta motsvarande i Sverige, nytt. Begagnat kräver ju lite mer tur, timing och letande.
Quote from Funbeat user on 10 September 2011, 06:01Canyon brukar ha rea emellanåt. Pasi Salonen prisade denna i sin blogg. Hmm ... nu kanske han är sponsrad av Canyon... 😉
Canyon brukar ha rea emellanåt. Pasi Salonen prisade denna i sin blogg. Hmm ... nu kanske han är sponsrad av Canyon... 😉
Quote from Funbeat user on 10 September 2011, 11:16Om du kan tänka dig att handla från nätet tycker jag att Felt B16 känns väldigt prisvärd. Har en själv med är inte sponsrar 🙂
Om du kan tänka dig att handla från nätet tycker jag att Felt B16 känns väldigt prisvärd. Har en själv med är inte sponsrar 🙂
Quote from Funbeat user on 10 September 2011, 22:17Planet X Stealth PC (eller Exocet, om man vill få några extra pluspoäng av trendspanarna i växlingszonen) slår det mesta. (Sedan att man missade tokrean runt årsskiftet när de kostade 1 100 (resp 2 000) skålpund silver med SRAM red och finhjul (och pundet
Planet X Stealth PC (eller Exocet, om man vill få några extra pluspoäng av trendspanarna i växlingszonen) slår det mesta. (Sedan att man missade tokrean runt årsskiftet när de kostade 1 100 (resp 2 000) skålpund silver med SRAM red och finhjul (och pundet
Quote from Anders Wallerstedt on 11 September 2011, 13:18Man får vad man betalar för, åtminstone upp till 20kkr. Som skrivits ovan, är det mycket reor, men du bör vara säker på att få rätt storlek. Fundera ut din budget, och sök efter det, alltid bra att börja med begagnat, för att se om du trivs med triathlon.
Man får vad man betalar för, åtminstone upp till 20kkr. Som skrivits ovan, är det mycket reor, men du bör vara säker på att få rätt storlek. Fundera ut din budget, och sök efter det, alltid bra att börja med begagnat, för att se om du trivs med triathlon.
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 14:37Ingen egen erfarenhet. Diskuterade dock ämnet med en cykelhandlare häromdagen.
Hans idé var, att om man hade en styrd budget, så var det bättre att köpa lösa delar. Hitta en ram i rätt storlek (Han tyckte att ALU med Carbongaffel var bra nivå) och sedan s
Ingen egen erfarenhet. Diskuterade dock ämnet med en cykelhandlare häromdagen.
Hans idé var, att om man hade en styrd budget, så var det bättre att köpa lösa delar. Hitta en ram i rätt storlek (Han tyckte att ALU med Carbongaffel var bra nivå) och sedan s
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 16:49Det är nog _väldigt_ svårt att komma ner i samma pris med lösa komponenter, om man inte redan har en del av dem.
Det är nog _väldigt_ svårt att komma ner i samma pris med lösa komponenter, om man inte redan har en del av dem.