Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har en Garmin Forerunner 210. Jag har skaffat ny dator med windows 8.1. När jag trycker på importera från Garmin så står det att jag inte kan använda Explorer 11 och att jag måste ladda ner Insticksprogrammet från Garmin. Jag skaffar Chrome och laddar

Garmin går över till Garmin Express vilket gör pluginen Garmin Communicator värdelös.
Kör du Garmin Express?

Japp, känner igen problemet. Har försökt få Garmin Express att funka, men inte lyckats hittills ...

Har haft exakt samma problem med min 910XT. Löste det genom att använda Firefox istället med Garmin ANT agenten och då funkar det.

Kan det vara att webbläsaren blockerar insticksprogrammet?

Brukar i så fall synas som någon form av symbol som dyker upp uppe till höger i adressfältet. Löses då genom att klicka på symbolen och sedan välja "tillåt"

Jag kör in mitt först på Garmin Connect sen exporterar jag det som en TCX-fil till datorn sen går jag in på Fun B och importerar fil

Chrome blockerar och jag svarar ja på den frågan. Ska testa firefoxm eller ngn annan webbläsare.

Har laddat ner både usb-programmet och ANT.

Det lustiga är om jag bara laddar in en fil i taget fungerar det. Dvs går in på klockan och markera fil via funb

Om du väljer "tillåt alltid för funbeat" (eller liknande) och sedan uppdaterar sidan och försöker igen, dyker det fortfarande upp en "blockerad"-symbol då?

Låter som ett chrome-problem (det var det för mig, men när jag valde tillåt alltid funkade det),

Laddade ner Firefox och vips så fungerade det när jag uppdaterat insticksmodulen igen. Så Chrome och Internet Explorer 11 verkar inte fungera på windows 8.1 just nu.

Tack för all hjälp där ute i landet!!!

/Per

Lysande!:-)