Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Lyckas inte att få över mina pass från GC dom gångerna jag använder mitt hrm Tri pulsband med min 920xt, någon som har samma problem?
Går att exportera från GC och ladda upp filen manuellt men det är ju inte det jag betalar för med mitt Premium.

Funbeat får inte med sig simpass som innehåller pulsdata. Oavsett om det är öppet vatten eller bassäng. Ej heller sammansatta pass hanteras (exempelvis triathlon).

Detta är påpekat sedan länge men Funbeat verkar inte alls vara intresserade av att åtgärda

Det har väl inte att göra med vad man har för pulsband... Jag har också det men springer mest o får in alla pass!

Det som det har att göra med är om simaktiviteterna innehåller pulsdata (som du bara kan få om du har tri-pulsbandet). Då verkar inte Funbeat kunna hantera det. Andra aktiviteter ska det egentligen inte spela någon roll var ifrån pulsdatat kommer ifrån (b

Anders skrev ju inte att det handlade om simning!

Nej, men med tanke på hur mycket simning han listat i sin träningsdagbok är det kanske inte så avlägset att gissa att det är det som det handlar om, om fler haft just det problemet med just det bandet med just den aktiviteten 🙂

Det var min gissning att det handlade om simning eftersom även jag har problem (och andra) har problem med det.

Jag är bara lite fyrkantig...sorry

Vem har inte varit fyrkantig ibland 🙂

Intressant dock att det bara är just det bandet, eller?

Är det inte helt enkelt så att funbeat inte hanterar puls om aktiviteten är simning då? Det är ju nästan inga andra band som klarar det där med pulsmätning i vatten?!

12