Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonProblem med axlarna
You need to log in to create posts and topics.

Halloy
Jag har nyligen fått problem med axlarna, vilket jag aldrig har haft förut ! Vet inte om det har att göra med att jag börjat simma med paddlar eller bara allmän otur. Hursom helst är det ngn som har ngt tips på hur man lättast blir av med det? Sk

Jag antar att du menar att du har ont när du skriver att du har problem. Kan du beskriva närmare vart du har problem?

När jag var aktiv så hade jag vad läkaren kallade simskuldra. Det var en kraftig muskelinflamation och smärtan satt övre-bakre sidan i

undervika simma med paddlar.

men jag skulle gissa att det är din subskapularis. med överansträning genom simning med paddlar eller ökade träningsdos bli den muskel svåg och håller inte ner skuldblad och det känns mer på framsidan av axel.

men eftersom

Hmm jag känner av det i axelmuskeln fäste strax balom men aven på framsidan. Jag får väl vila och träna med gummiband och hoppas att det går över på ett par veckor

Utan att känna till några detaljer om dina problem vill även jag påpeka att man bör vara försiktig med att köra för tufft med paddlar om man inte gjort det tidigare - och har du inte gjort några andra förändringar i träningen är det nog ganska troligt att

Ja det var just det som hände ! Från att kört några hundringar med paddlar gick till att simma en 1-1,2 km med dem och precis som du säger så kändes det bra, så man tog ju i för kung coh fosterland. Frågan är bara om vad man gör nu. Jag har paddlarna på

Vila borde du förstås och samtidigt börja köra styrketräning för de små muskler runt axlar. gummiband och lätta vikter (1-2 kg) .

Dessutom vill jag säga att paddlar är väldigt överskattad medel. På 70-80 talet var det populart att använda dem. Jag simmad

Det är också vanligt att man har för stora paddlar.