Quote from Guest on 4 July 2012, 18:39Mitt i regnet på årets Vätternrunda valde min framväxel att inte längre göra mig till viljes. Valde för stunden att låta det vara, men nu börjar cykeldjävulen i mig vilja ut på vägarna igen och mina mekar-kunskaper räcker inte direkt till för att lura ut
Mitt i regnet på årets Vätternrunda valde min framväxel att inte längre göra mig till viljes. Valde för stunden att låta det vara, men nu börjar cykeldjävulen i mig vilja ut på vägarna igen och mina mekar-kunskaper räcker inte direkt till för att lura ut
Quote from Ragnhild Svens on 4 July 2012, 18:49Antingen har vajern gått av i handtaget eller släppt i växeln så att den blivit för lång för att orka häva över kedjan. Shimano har bra teknisk support på sin hemsida. Kolla om detta är dina handtag!
http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycl
Antingen har vajern gått av i handtaget eller släppt i växeln så att den blivit för lång för att orka häva över kedjan. Shimano har bra teknisk support på sin hemsida. Kolla om detta är dina handtag!
http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycl
Quote from Funbeat user on 4 July 2012, 18:55Dra bak gummikåpan och titta in, du ser säkert felet om det har med vajern att göra. Annars lär det nog vara något med själva reglaget.
Dra bak gummikåpan och titta in, du ser säkert felet om det har med vajern att göra. Annars lär det nog vara något med själva reglaget.
Quote from Funbeat user on 4 July 2012, 20:49Du uppger inte vilken årgång som reglaget är ifrån och det är ju inte precis några outslitliga produkter.
Du uppger inte vilken årgång som reglaget är ifrån och det är ju inte precis några outslitliga produkter.
Quote from Funbeat user on 5 July 2012, 14:49Tänkte inte på årgång, men cykeln har väl några år på nacken nu (2009). Har dock inte cyklat särskillt frekvent på den. Men det är ju absolut något att ha i åtanke.
Har kollat lite men jag kan inte hitta några fel själv. Det blir nog service på cykeln så
Tänkte inte på årgång, men cykeln har väl några år på nacken nu (2009). Har dock inte cyklat särskillt frekvent på den. Men det är ju absolut något att ha i åtanke.
Har kollat lite men jag kan inte hitta några fel själv. Det blir nog service på cykeln så
Quote from Funbeat user on 5 July 2012, 18:49Låter som vajern har fastnat fel i handtaget, det är själva blyklumpen på vajern som hamnat fel. Dra bak hooden och kika, ev ta hjälp av ritningen på shimano för att förstå funktionen.
Låter som vajern har fastnat fel i handtaget, det är själva blyklumpen på vajern som hamnat fel. Dra bak hooden och kika, ev ta hjälp av ritningen på shimano för att förstå funktionen.
Quote from Funbeat user on 5 July 2012, 19:20Har haft det där problemet på min cykel. Har Shimano 105 "Flightdeck". Tydligen var det något produktionsfel som aldrig rättades till ordentligt fick jag höra av en cykelmek. Cykloteket fixade till det på min och nu har den funkat som de ska i ett par år.
Har haft det där problemet på min cykel. Har Shimano 105 "Flightdeck". Tydligen var det något produktionsfel som aldrig rättades till ordentligt fick jag höra av en cykelmek. Cykloteket fixade till det på min och nu har den funkat som de ska i ett par år.
Quote from Funbeat user on 6 July 2012, 00:50Sedan härsknar fettet i handtagen också.
Sedan härsknar fettet i handtagen också.
Quote from Funbeat user on 6 July 2012, 19:10Växelhandtaget är alltså inte en vital del på JAS 39 gripen, man får faktiskt skruva med den själv..
Växelhandtaget är alltså inte en vital del på JAS 39 gripen, man får faktiskt skruva med den själv..
Quote from Funbeat user on 6 July 2012, 19:32Jag tror inte att vem som helst får leka mekaniker på JAS 37 Gripen.
Jag tror inte att vem som helst får leka mekaniker på JAS 37 Gripen.