Quote from Guest on 30 May 2013, 06:36Är det fler än jag som får extremt korta km när ni kör appen på Galaxy S4? Jag var ute idag och snittade plötsligt 3.30 och gjorde 7 km på 27 minuter. Känns lite som miles istället för km?
Är det fler än jag som får extremt korta km när ni kör appen på Galaxy S4? Jag var ute idag och snittade plötsligt 3.30 och gjorde 7 km på 27 minuter. Känns lite som miles istället för km?
Quote from Funbeat user on 30 May 2013, 06:46Nej, jag får rätt ok km, har inte mätt exakt men ingen större skillnad från min förra mobil: xperia neo.
Inställningar:
GPS-filtrering: mellan
GPS-intervall: 1 sekundDäremot så ser jag att noggrannheten verkar ngt sämre än xperia neo. Tittar jag på
Nej, jag får rätt ok km, har inte mätt exakt men ingen större skillnad från min förra mobil: xperia neo.
Inställningar:
GPS-filtrering: mellan
GPS-intervall: 1 sekund
Däremot så ser jag att noggrannheten verkar ngt sämre än xperia neo. Tittar jag på
Quote from Funbeat user on 30 May 2013, 08:05Sprang du verkligen så här ryckigt?
BILD:http://img29.imageshack.us/img29/1372/runda.jpg
Sprang du verkligen så här ryckigt?
BILD:http://img29.imageshack.us/img29/1372/runda.jpg
Quote from Funbeat user on 30 May 2013, 12:50Du har ju fått ruggigt dålig GPS-noggrannhet. Hur har du mobilen placerad? Väntade du med att starta tills du hade bra GPS-kontakt?
Brukar du ha bra eller dålig GPS-noggrannhet i andra appar?
Du har ju fått ruggigt dålig GPS-noggrannhet. Hur har du mobilen placerad? Väntade du med att starta tills du hade bra GPS-kontakt?
Brukar du ha bra eller dålig GPS-noggrannhet i andra appar?
Quote from Funbeat user on 31 May 2013, 07:48Jo,nä. När jag tittar på kartan så begriper jag att det blir felmätt. Telefonen sitter på armen och det är öppen terräng så mottagningen bör inte vara ett problem.
Det får bli ett nytt test med andra inställningar enligt ovan. GPS-positioneringen brukar
Jo,nä. När jag tittar på kartan så begriper jag att det blir felmätt. Telefonen sitter på armen och det är öppen terräng så mottagningen bör inte vara ett problem.
Det får bli ett nytt test med andra inställningar enligt ovan. GPS-positioneringen brukar
Quote from Funbeat user on 1 June 2013, 09:30Testade nu på morgonen med appen och klockan parallellt. Med inställningarna i appen enligt ovan så skiljer det bara några tiotals meter på en 6km runda.
Känns tryggt att ni andra har koll på de små detaljerna.
(H)
Testade nu på morgonen med appen och klockan parallellt. Med inställningarna i appen enligt ovan så skiljer det bara några tiotals meter på en 6km runda.
Känns tryggt att ni andra har koll på de små detaljerna.
(H)
Quote from Funbeat user on 1 June 2013, 20:28Kul att det löste sig!
Kul att det löste sig!
Quote from Funbeat user on 1 June 2013, 21:39är det funbeatappen som mäter fel sträcka i Samsung galaxy s 4 eller den appen som som redan finns i mobilen... vet inte riktigt vad den appen heter.
är det funbeatappen som mäter fel sträcka i Samsung galaxy s 4 eller den appen som som redan finns i mobilen... vet inte riktigt vad den appen heter.
Quote from Funbeat user on 6 August 2013, 07:59Bytte nyligen från en Samsung S2 till S4:an och upplever samma problem som beskrivet. I S2 visades rätt sträckning och relativt raka sträckningar på karta, men i S4 så sicksackar den konstant och visar upp till dubbla sträckan. PÅ en 6.2km bana visade den
Bytte nyligen från en Samsung S2 till S4:an och upplever samma problem som beskrivet. I S2 visades rätt sträckning och relativt raka sträckningar på karta, men i S4 så sicksackar den konstant och visar upp till dubbla sträckan. PÅ en 6.2km bana visade den
Quote from Camilla Höög on 6 August 2013, 08:59Testa att stänga av Wifi.
Testa att stänga av Wifi.