Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatProblem med Galaxy S4?
You need to log in to create posts and topics.

12

Är det fler än jag som får extremt korta km när ni kör appen på Galaxy S4? Jag var ute idag och snittade plötsligt 3.30 och gjorde 7 km på 27 minuter. Känns lite som miles istället för km?

Nej, jag får rätt ok km, har inte mätt exakt men ingen större skillnad från min förra mobil: xperia neo.
Inställningar:
GPS-filtrering: mellan
GPS-intervall: 1 sekund

Däremot så ser jag att noggrannheten verkar ngt sämre än xperia neo. Tittar jag på

Sprang du verkligen så här ryckigt?
BILD:http://img29.imageshack.us/img29/1372/runda.jpg

Du har ju fått ruggigt dålig GPS-noggrannhet. Hur har du mobilen placerad? Väntade du med att starta tills du hade bra GPS-kontakt?

Brukar du ha bra eller dålig GPS-noggrannhet i andra appar?

Jo,nä. När jag tittar på kartan så begriper jag att det blir felmätt. Telefonen sitter på armen och det är öppen terräng så mottagningen bör inte vara ett problem.

Det får bli ett nytt test med andra inställningar enligt ovan. GPS-positioneringen brukar

Testade nu på morgonen med appen och klockan parallellt. Med inställningarna i appen enligt ovan så skiljer det bara några tiotals meter på en 6km runda.

Känns tryggt att ni andra har koll på de små detaljerna.

(H)

Kul att det löste sig!

är det funbeatappen som mäter fel sträcka i Samsung galaxy s 4 eller den appen som som redan finns i mobilen... vet inte riktigt vad den appen heter.

Bytte nyligen från en Samsung S2 till S4:an och upplever samma problem som beskrivet. I S2 visades rätt sträckning och relativt raka sträckningar på karta, men i S4 så sicksackar den konstant och visar upp till dubbla sträckan. PÅ en 6.2km bana visade den

Testa att stänga av Wifi.

12