Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Min favoritleksak vill inte prata med datorn längre. Den laddar forfarande via USB:n och jag har kollat både USB-porten och kabeln så att de funkar bra med andra enheter.

Jag har testat reset, det hjälpte inte.

Klockan i övrigt funkar bra, det är bara

Prova att ominstalera usb drivers

Jag har varit med om att det typ stått "okänd USB-enhet", men då har jag kört installationsskivan med drivrutinen och då har det funkat igen.

Byt USB-port och se vad som händer när drivrutinerna installeras.

Har haft samma problem fast med FR405. I mitt fall så var det mjukvaran på datorn som behövde installeras om. Det skadar aldrig att testa. 🙂 Ta hem senaste från Garmin.

https://buy.garmin.com/shop/store/downloadsUpdates.jsp?product=010-00467-00&cID=142&

Samma problem för mig. Inget hjälpte så jag fick ny klocka av Garmin.

Har en 305 som jag köpte i Baltimore, USA precis när modellen släpptes på marknaden (några år sedan). Hade USB problem för något år sedan men uppdaterade drivrutinerna och har sedan dess funkat felfritt!
Kolla om ni har rätt versioner av mjukvaran
http:/

hade samma problem några dagar sedan, ominstallerade mjukvaran på datorn o nu funkar det med FB inladdning iallafall.

Jag har märkt att när den inte hittar 305, fuktar jag kontakterna på klockan och då brukar det fungera! 😉