Quote from Guest on 1 February 2013, 19:38Jag har haft två problem med garmings pulspodar. Jag gissar i alla fall att det är de som klyddar.
Den ena puslpoden funkar utmärkt fram till att passet varat ungefär en timme, sen börjar pulsen sjunka sakta men säkert ända ner till noll.
Den andra pode
Jag har haft två problem med garmings pulspodar. Jag gissar i alla fall att det är de som klyddar.
Den ena puslpoden funkar utmärkt fram till att passet varat ungefär en timme, sen börjar pulsen sjunka sakta men säkert ända ner till noll.
Den andra pode
Quote from Tini Kjellin on 1 February 2013, 19:48Vi är flera som haft problem med konstiga mätvärden från Garmins pulsgivare. Det finns flera trådar som nämner detta. Jag har själv problem med för hög puls i början av pass snarare än för låg mot slutet. Med för hög menar jag puls i intervallet 200-250 b
Vi är flera som haft problem med konstiga mätvärden från Garmins pulsgivare. Det finns flera trådar som nämner detta. Jag har själv problem med för hög puls i början av pass snarare än för låg mot slutet. Med för hög menar jag puls i intervallet 200-250 b
Quote from Bjarne Lewin on 1 February 2013, 21:53Fast det jag menar är ju inte att det visar fel när det fungerar. Jag tycker att värdena de första 50-55 minutrarna är fullt rimliga och sällan visar konstigt. Det jag vänder mig mot är att det efter ca 55 minuter så börjar pulsen sjunka för att några min
Fast det jag menar är ju inte att det visar fel när det fungerar. Jag tycker att värdena de första 50-55 minutrarna är fullt rimliga och sällan visar konstigt. Det jag vänder mig mot är att det efter ca 55 minuter så börjar pulsen sjunka för att några min
Quote from Tini Kjellin on 1 February 2013, 22:14Jag menar att vi upplever snarlika problem från olika håll. Min visar en puls >200 bpm i början men sjunker sedan ner till normalare värden om än lite höga. Om jag normerade ursprungsvärdena, d.v.s. drog av ca 100 bpm så skulle jag uppleva samma sak, norm
Jag menar att vi upplever snarlika problem från olika håll. Min visar en puls >200 bpm i början men sjunker sedan ner till normalare värden om än lite höga. Om jag normerade ursprungsvärdena, d.v.s. drog av ca 100 bpm så skulle jag uppleva samma sak, norm
Quote from Tini Kjellin on 8 February 2013, 19:08Har precis fått tillbaka min klocka från Garmin med nytt pulsband. Får se om det gör någon skillnad.
Har precis fått tillbaka min klocka från Garmin med nytt pulsband. Får se om det gör någon skillnad.
Quote from Tini Kjellin on 9 February 2013, 11:12Sådär, första passet med nytt löpband. Jag upplevde att pulsvärdena var helt inom normen denna gång. Medel på 145 bpm och max på 165 bpm vilket känns bättre än ett max på 253 bpm som det var som värst. Tittar jag tillbaka så skulle jag vilja påstå att pul
Sådär, första passet med nytt löpband. Jag upplevde att pulsvärdena var helt inom normen denna gång. Medel på 145 bpm och max på 165 bpm vilket känns bättre än ett max på 253 bpm som det var som värst. Tittar jag tillbaka så skulle jag vilja påstå att pul
Quote from Funbeat user on 9 February 2013, 22:47Jag skulle säga att enligt min erfarenhet är det tyvärr en normal livslängd för ett pulsband.
Edit: Jag menar alltså ett _mjukt_ pulsband. Då gamla som har hårdplast mellan elektroderna verkar hålla längre.
Jag skulle säga att enligt min erfarenhet är det tyvärr en normal livslängd för ett pulsband.
Edit: Jag menar alltså ett _mjukt_ pulsband. Då gamla som har hårdplast mellan elektroderna verkar hålla längre.
Quote from Tini Kjellin on 10 February 2013, 13:40Nja mitt gamla Polarband tickar och går utan problem och det har nog en sådär 8-10 år på nacken. Tyvärr är det av en äldre modell så det passar inte till min Garmingivare annars hade det nog blivit den kombinationen.
Nja mitt gamla Polarband tickar och går utan problem och det har nog en sådär 8-10 år på nacken. Tyvärr är det av en äldre modell så det passar inte till min Garmingivare annars hade det nog blivit den kombinationen.
Quote from Funbeat user on 10 February 2013, 14:27mitt garmin har också många år på nacken nu (3?) och funkar utan batteribyte
mitt garmin har också många år på nacken nu (3?) och funkar utan batteribyte
Quote from Tini Kjellin on 10 February 2013, 20:23Batteriet är det inget fel på däremot bandet. Det började registrera puls över 200 när jag sprang i prattempo. "Personbästa" är på 253bpm vilket känns hyfsat orimligt.
Batteriet är det inget fel på däremot bandet. Det började registrera puls över 200 när jag sprang i prattempo. "Personbästa" är på 253bpm vilket känns hyfsat orimligt.