Quote from Guest on 13 July 2014, 22:01Med kedjan på minsta drevet fram och minsta drevet bak så rasslar kedjan i största drevet fram vad beror detta på. Det är compact vevparti. det tar alltså inte i framväxel utan i framdrevet
Med kedjan på minsta drevet fram och minsta drevet bak så rasslar kedjan i största drevet fram vad beror detta på. Det är compact vevparti. det tar alltså inte i framväxel utan i framdrevet
Quote from Berit Bengtson on 13 July 2014, 22:11Du bör undvika att ha kedjan i en så pass extrem vinkel.
I stället för att uppfatta kedje-rasslet som ett problem bör du alltså istället tolka det som en varningssignal!
Du bör undvika att ha kedjan i en så pass extrem vinkel.
I stället för att uppfatta kedje-rasslet som ett problem bör du alltså istället tolka det som en varningssignal!
Quote from Funbeat user on 18 July 2014, 07:55Jag håller mig till tumregeln att när du har kedjan på minsta fram bör du hålla dig mellan den stora och mitten bak.
Jag håller mig till tumregeln att när du har kedjan på minsta fram bör du hålla dig mellan den stora och mitten bak.
Quote from Funbeat user on 18 July 2014, 10:34Som alla redan sagt så kan du inte ha den kombinationen på växeln..
Som alla redan sagt så kan du inte ha den kombinationen på växeln..
Quote from Funbeat user on 2 August 2014, 14:11Alle girkombinasjoner skal kunne brukes uten kjede-rassel. Men som Håkan skriver, de mest ytterlige gir press og slitarsje på kjede.
Ett eller annet er fel. Kontroler at Storskiven forrand ikke er skev/ løs/ ol.
Noen kassetter bak skal ha en extra chims
Alle girkombinasjoner skal kunne brukes uten kjede-rassel. Men som Håkan skriver, de mest ytterlige gir press og slitarsje på kjede.
Ett eller annet er fel. Kontroler at Storskiven forrand ikke er skev/ løs/ ol.
Noen kassetter bak skal ha en extra chims
Quote from Berit Bengtson on 3 August 2014, 16:55N.P.N.G -skrev:
> Alle girkombinasjoner skal kunne brukes uten kjede-rassel.Det stämmer långtifrån med alla cyklar,
särskilt med Compact (50/34 eller mer)-vevparti och en ram med korta kedjestag.
Med kedjan på lilla drevet och ngn av de allra minst klin
N.P.N.G -skrev:
> Alle girkombinasjoner skal kunne brukes uten kjede-rassel.
Det stämmer långtifrån med alla cyklar,
särskilt med Compact (50/34 eller mer)-vevparti och en ram med korta kedjestag.
Med kedjan på lilla drevet och ngn av de allra minst klin
Quote from Funbeat user on 3 August 2014, 18:03"Med kedjan på minsta drevet fram och minsta drevet bak så rasslar kedjan i största drevet fram vad beror detta på."
Det beror på att du får en allt för brant kedjevinkel och att det största drevet då är i vägen för kedjan så att säga. I vissa fall är äv
"Med kedjan på minsta drevet fram och minsta drevet bak så rasslar kedjan i största drevet fram vad beror detta på."
Det beror på att du får en allt för brant kedjevinkel och att det största drevet då är i vägen för kedjan så att säga. I vissa fall är äv
Quote from Albert Norlén on 5 August 2014, 22:03Tack för alla svar Jag förstår att man inte skall använda dessa kombinationer. Jag trodde bara att det inte skulle rassla Nu är jag nöjd
Tack för alla svar Jag förstår att man inte skall använda dessa kombinationer. Jag trodde bara att det inte skulle rassla Nu är jag nöjd