Quote from Guest on 21 May 2013, 15:21Satt 25mm däck på cykeln vid köpet och har upptäckt ett problem då däcket vill fastna i bromsklossarna då jag ska ta av hjulet (snabböppningen och justeringen öppnad maximalt). Den enda lösningen då verkar vara att lossa vajern vilket inte känns så fältmä
Satt 25mm däck på cykeln vid köpet och har upptäckt ett problem då däcket vill fastna i bromsklossarna då jag ska ta av hjulet (snabböppningen och justeringen öppnad maximalt). Den enda lösningen då verkar vara att lossa vajern vilket inte känns så fältmä
Quote from Rasmus Olsson on 21 May 2013, 15:31Hade samma problem jag också. Lösningen var att släppa ut luft och det är ju så kul att behöva pumpa upp igen om orsaken till hjulavtagandet inte var punktering. Därför har jag återgått till 23 mm.
Hade samma problem jag också. Lösningen var att släppa ut luft och det är ju så kul att behöva pumpa upp igen om orsaken till hjulavtagandet inte var punktering. Därför har jag återgått till 23 mm.
Quote from Funbeat user on 21 May 2013, 16:04Borde funka bättre när klossarna blir slitna.
Borde funka bättre när klossarna blir slitna.
Quote from Berit Bengtson on 21 May 2013, 16:37Henrik s skrev:
> Den enda lösningen då verkar vara att lossa vajern
> vilket inte känns så fältmässigt.
> Finns det nåt att göra åt detta?Du kan lossa vajern så lite att du efter att ha skruvat fast den kan justera den tillräckligt mha justerskruv
Henrik s skrev:
> Den enda lösningen då verkar vara att lossa vajern
> vilket inte känns så fältmässigt.
> Finns det nåt att göra åt detta?
Du kan lossa vajern så lite att du efter att ha skruvat fast den kan justera den tillräckligt mha justerskruv
Quote from Funbeat user on 21 May 2013, 17:06Hmm. Typiskt. Jag som trodde det fanns en mekanisk lösning där som jag inte visste om. Om inte annat så känns Bruces luftningsråd som det kanske enklaste, trots att man måste pumpa upp igen efter.
Hmm. Typiskt. Jag som trodde det fanns en mekanisk lösning där som jag inte visste om. Om inte annat så känns Bruces luftningsråd som det kanske enklaste, trots att man måste pumpa upp igen efter.
Quote from Funbeat user on 21 May 2013, 23:39Håkan, jag läste väl inte tillräckligt ingående. Ska ut i garaget och se om jag inte kan få till det med din metod.
Håkan, jag läste väl inte tillräckligt ingående. Ska ut i garaget och se om jag inte kan få till det med din metod.