Quote from Guest on 1 March 2010, 22:43Innan ett spinningpass, när jag sitter och trampar på spinningcykeln brukar min puls ligga runt 80-100 BPM (beroende på om jag har värmt upp innan passet eller ej).
Tar det som hände i söndags som exempel: Hade suttit och trampat lite precis innan och pu
Innan ett spinningpass, när jag sitter och trampar på spinningcykeln brukar min puls ligga runt 80-100 BPM (beroende på om jag har värmt upp innan passet eller ej).
Tar det som hände i söndags som exempel: Hade suttit och trampat lite precis innan och pu
Quote from Håkan Öhling on 1 March 2010, 22:53Om du har angivit en vilopuls på 57 är ju 100 bpm 30% av maxpuls räknat från vilopuls? Kan det vara så?
Om du har angivit en vilopuls på 57 är ju 100 bpm 30% av maxpuls räknat från vilopuls? Kan det vara så?
Quote from Funbeat user on 1 March 2010, 22:59Är det så den räknar? Fick precis en Ahaa-upplevelse. Så % av maxpulsen utgår från vilopulsen? Jag tänkte inte i de banorna..
Är det så den räknar? Fick precis en Ahaa-upplevelse. Så % av maxpulsen utgår från vilopulsen? Jag tänkte inte i de banorna..
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 06:29Jag har märkt av båda varianterna används.
Kan ngn kunnig vänligen lista för- och nackdelar med de båda.
Jag har märkt av båda varianterna används.
Kan ngn kunnig vänligen lista för- och nackdelar med de båda.
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 09:53"Vedertaget" måste väl ändå vara att räkna pulsen i förhållande till maxpulsen utan att blanda in vilopulsen eller differensen mellan vilo- och maxpuls?
Allt annat kräver ju mer tanke mitt i träningspassen än vad man har...
"Vedertaget" måste väl ändå vara att räkna pulsen i förhållande till maxpulsen utan att blanda in vilopulsen eller differensen mellan vilo- och maxpuls?
Allt annat kräver ju mer tanke mitt i träningspassen än vad man har...
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 20:15Andreas - har inget sådant att välja bland. Det som finns på min klocka är:
- Puls
- Pulszon
- PLS-%PRSV (procent av maxpuls).Använder två av dessa fält, Puls och PLS-%PRSV.
Vet inte hur jag ska reglera hur procenten mäts, om det ens är möjligt?
Andreas - har inget sådant att välja bland. Det som finns på min klocka är:
- Puls
- Pulszon
- PLS-%PRSV (procent av maxpuls).
Använder två av dessa fält, Puls och PLS-%PRSV.
Vet inte hur jag ska reglera hur procenten mäts, om det ens är möjligt?
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 22:04Hmm, då kan jag inte hjälpa dig tyvärr.
Får hoppas att det finns någon med en 405:a här på funbeat som vet
//A
Hmm, då kan jag inte hjälpa dig tyvärr.
Får hoppas att det finns någon med en 405:a här på funbeat som vet
//A
Quote from Funbeat user on 3 March 2010, 10:05Om man anger sin vilopuls i sin profil, kommer klockan visa procent av pulsreserven (%HRR). Om man inte anger sin vilopuls, kommer klockan visa procent av maxpulsen. Den byter t o m namnet på menyvalet för visningen beroende av detta.
Fördelen med att an
Om man anger sin vilopuls i sin profil, kommer klockan visa procent av pulsreserven (%HRR). Om man inte anger sin vilopuls, kommer klockan visa procent av maxpulsen. Den byter t o m namnet på menyvalet för visningen beroende av detta.
Fördelen med att an
Quote from Funbeat user on 3 March 2010, 12:59Mikael - så du menar att det är en fördel att inte ange sin vilopuls i användarprofilen?
Borde inte det vara mer korrekt ifall man anger sin vilopuls och klockan utgår från det? För om inte så undrar jag varför man ens anger vilopuls från början.
Mikael - så du menar att det är en fördel att inte ange sin vilopuls i användarprofilen?
Borde inte det vara mer korrekt ifall man anger sin vilopuls och klockan utgår från det? För om inte så undrar jag varför man ens anger vilopuls från början.
Quote from Funbeat user on 3 March 2010, 14:44Therese, nu tror jag du missförstod mig.
Vilopuls behövs för att räkna ut pulsen i procent av pulsreserven, då 0% motsvarar vilopuls, och 100% motsvarar maxpuls. Detta är vad klockan kallar "Puls - %PRSV".
Utan att tala om vilopuls, kommer klockan bara
Therese, nu tror jag du missförstod mig.
Vilopuls behövs för att räkna ut pulsen i procent av pulsreserven, då 0% motsvarar vilopuls, och 100% motsvarar maxpuls. Detta är vad klockan kallar "Puls - %PRSV".
Utan att tala om vilopuls, kommer klockan bara