Quote from Guest on 20 January 2014, 20:26Jag har letat överallt, googel upp och ner, men hittar inget svar jag nöjer mig med så försöker här.
Jag tränar hemma på mitt löpband, väldigt snabb gång på 6.7 km/h och då visar min pulsklocka 176, vilket jag tycker är ganska mycket. Kan stämma eftersom
Jag har letat överallt, googel upp och ner, men hittar inget svar jag nöjer mig med så försöker här.
Jag tränar hemma på mitt löpband, väldigt snabb gång på 6.7 km/h och då visar min pulsklocka 176, vilket jag tycker är ganska mycket. Kan stämma eftersom
Quote from Funbeat user on 20 January 2014, 20:36Låter högt, men ta pulsen manuellt en gång och kontrollera. Snabbt gjort!
Låter högt, men ta pulsen manuellt en gång och kontrollera. Snabbt gjort!
Quote from Funbeat user on 20 January 2014, 23:17Jag har runt 175 när jag springer och upplever det som rätt så ansträngande. Så jag tror också att det är högt...
Det finns appar till mobilen som mäter HRM via mobilens kamera på fingertoppen. De skulle du kunna jämföra med.
Jag har runt 175 när jag springer och upplever det som rätt så ansträngande. Så jag tror också att det är högt...
Det finns appar till mobilen som mäter HRM via mobilens kamera på fingertoppen. De skulle du kunna jämföra med.
Quote from Funbeat user on 21 January 2014, 08:07Jag hittade en promenad jag gjort i 6,97km/h. Då hade jag en snittpuls på 93, och maximalt var jag uppe i 122 och då pratar vi om en lång och brant backe. Jag upplever att så länge jag promenerar, utan att börja jogga, har jag jättesvårt att få upp pulsen
Jag hittade en promenad jag gjort i 6,97km/h. Då hade jag en snittpuls på 93, och maximalt var jag uppe i 122 och då pratar vi om en lång och brant backe. Jag upplever att så länge jag promenerar, utan att börja jogga, har jag jättesvårt att få upp pulsen
Quote from Funbeat user on 21 January 2014, 09:52Fundera över om det kan vara så att batteriet är dåligt i pulsbandet. Alte4rnativt att du inte fuktat det ordentligt. Har man dålig kontakt kan pulsen bli felaktigt hög.
Många använder gel typ denna:
http://www.apotea.se/bl%C3%A5gel-cefar-250-g-elektrodg
Fundera över om det kan vara så att batteriet är dåligt i pulsbandet. Alte4rnativt att du inte fuktat det ordentligt. Har man dålig kontakt kan pulsen bli felaktigt hög.
Många använder gel typ denna:
http://www.apotea.se/bl%C3%A5gel-cefar-250-g-elektrodg
Quote from Funbeat user on 21 January 2014, 11:26saliv fungerar minst lika bra som dyra geler, tycker jag!
saliv fungerar minst lika bra som dyra geler, tycker jag!
Quote from Funbeat user on 21 January 2014, 11:35Ja för vissa gör det tydligen det.
Jag har själv inte provat gelen men förstått att de som använder den är nöjda.
Jag måste väta upp bandet rejält samt väta huden med för att jag skall få bra kontakt (har inte saliv så det räcker 🙂 ) Funderar själv på
Ja för vissa gör det tydligen det.
Jag har själv inte provat gelen men förstått att de som använder den är nöjda.
Jag måste väta upp bandet rejält samt väta huden med för att jag skall få bra kontakt (har inte saliv så det räcker 🙂 ) Funderar själv på
Quote from Funbeat user on 26 January 2014, 20:40Troligen pulsbandet som krånglar, det var samma sak för mig, blev värre å värre.....köpte ett nytt...
Läs denna "tråd"
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1386110
Troligen pulsbandet som krånglar, det var samma sak för mig, blev värre å värre.....köpte ett nytt...
Läs denna "tråd"
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1386110
Quote from Tini Kjellin on 29 January 2014, 17:33Jag hade liknande problem med pulsutslag på 230bpm. Sprang förbi löplabbet där jag köpt klockan. Det slutade med att jag fick ett nytt pulsband från Garmin. Funkar utmärkt.
Jag hade liknande problem med pulsutslag på 230bpm. Sprang förbi löplabbet där jag köpt klockan. Det slutade med att jag fick ett nytt pulsband från Garmin. Funkar utmärkt.
Quote from Funbeat user on 30 January 2014, 11:32Har man hög maxpuls och är dåligt tränad tycker jag inte 176 är orimligt högt. Om det är pga dålig kontakt mot huden så brukar den väl fara upp mot 220-230?
Elena, har du testat med manuell mätning än?
Har man hög maxpuls och är dåligt tränad tycker jag inte 176 är orimligt högt. Om det är pga dålig kontakt mot huden så brukar den väl fara upp mot 220-230?
Elena, har du testat med manuell mätning än?