Quote from Guest on 23 August 2013, 07:58Funkar 310XT och/eller 910XT + pulsband i simning ?
Barbröstad vs inuti våtdräkt ?
Funkar 310XT och/eller 910XT + pulsband i simning ?
Barbröstad vs inuti våtdräkt ?
Quote from Funbeat user on 23 August 2013, 08:08Inget av de pulsbanden spelar in pulsen vad jag vet, och det är det som krävs vid simning eftersom kommunikationen med klockan inte fungerar genom vattnet
Inget av de pulsbanden spelar in pulsen vad jag vet, och det är det som krävs vid simning eftersom kommunikationen med klockan inte fungerar genom vattnet
Quote from Funbeat user on 23 August 2013, 08:20Sorry för lite trådkapning Vesa.
Kan man använda ett annat pulsband till klockan (910XT) och få det att fungera. Helst i realtid, men i värsta fall som inspelning i efterhand?
Sorry för lite trådkapning Vesa.
Kan man använda ett annat pulsband till klockan (910XT) och få det att fungera. Helst i realtid, men i värsta fall som inspelning i efterhand?
Quote from Camilla Höög on 23 August 2013, 08:27Fredrik, det kan säkert fungera om pulsbandet stöder ANT+, pulsbandet måste spela in pulsen och lagra själv eftersom signalerna inte går genom vattnet.
Fredrik, det kan säkert fungera om pulsbandet stöder ANT+, pulsbandet måste spela in pulsen och lagra själv eftersom signalerna inte går genom vattnet.
Quote from Funbeat user on 23 August 2013, 08:33Går tyvärr inte att få puls att funka med Garmins klockor pga det protokoll som används (ant+). Spelar alltså ingen roll vilket pulsband man skulle vilja ha. Det når helt enkelt inte igenom vattnet.
Jag tror att Suunto har (hade?) en lösning på nåt sätt
Går tyvärr inte att få puls att funka med Garmins klockor pga det protokoll som används (ant+). Spelar alltså ingen roll vilket pulsband man skulle vilja ha. Det når helt enkelt inte igenom vattnet.
Jag tror att Suunto har (hade?) en lösning på nåt sätt
Quote from Funbeat user on 23 August 2013, 08:41Jag skulle kanske få det att fungera, med de två GPS:er jag har...En 305:a och en 500:a. Lindar båda i plastpåse så de blir vattentäta och den som ska mäta puls lägger jag innanför våtdräkten, den andra under mössan som registrerar rutt. Får testa nästa g
Jag skulle kanske få det att fungera, med de två GPS:er jag har...En 305:a och en 500:a. Lindar båda i plastpåse så de blir vattentäta och den som ska mäta puls lägger jag innanför våtdräkten, den andra under mössan som registrerar rutt. Får testa nästa g
Quote from Funbeat user on 23 August 2013, 08:50DC Rainmaker har reviewat en utrustning som tillåter att spela in pulsen vid simning.
http://www.dcrainmaker.com/2011/07/finis-aquapulse-in-depth-review.html
DC Rainmaker har reviewat en utrustning som tillåter att spela in pulsen vid simning.
http://www.dcrainmaker.com/2011/07/finis-aquapulse-in-depth-review.html
Quote from Funbeat user on 23 August 2013, 09:41Jag har precis beställt denna: http://www.bikeinn.com/cykling/polar-rcx5-tdf-gps/28430/p
Och den ska fungera även i vatten, ska bli mycket intressant att testa nästa vecka! 🙂
Jag har precis beställt denna: http://www.bikeinn.com/cykling/polar-rcx5-tdf-gps/28430/p
Och den ska fungera även i vatten, ska bli mycket intressant att testa nästa vecka! 🙂
Quote from Funbeat user on 23 August 2013, 10:00den var då billig jämfört med svenska butiker ! Och snyggare gul variant... men jag vill inte ha 3 gpser...helst garmin för jag är van vid allt runtomkring. lycka till med din, blir perfekt !
den var då billig jämfört med svenska butiker ! Och snyggare gul variant... men jag vill inte ha 3 gpser...helst garmin för jag är van vid allt runtomkring. lycka till med din, blir perfekt !
Quote from Funbeat user on 2 September 2013, 18:41Pulsen registreras om man lägger GPS:en inuti våtdräkten, i mitt fall cykeldatorn Garmin Edge 500 (inlindad i plast). Under tröja precis vid pulsbandet på bröstet. Har samma simpuls som cykelpuls, löpningen är klart högre.
Garmin Fore Runner 305 hade ja
Pulsen registreras om man lägger GPS:en inuti våtdräkten, i mitt fall cykeldatorn Garmin Edge 500 (inlindad i plast). Under tröja precis vid pulsbandet på bröstet. Har samma simpuls som cykelpuls, löpningen är klart högre.
Garmin Fore Runner 305 hade ja