Quote from Guest on 23 February 2012, 12:28Som rubriken lyder: Letat här och lite överallt men inte hittat - Finns någon pulsklocka som funkar i vatten just för pulsen?
Bröstgivarna halkar ner om man inte har våtdräkt, "simklockorna" ger inte HF...
Någon som vet en bra lösning?
//Fredrik
Som rubriken lyder: Letat här och lite överallt men inte hittat - Finns någon pulsklocka som funkar i vatten just för pulsen?
Bröstgivarna halkar ner om man inte har våtdräkt, "simklockorna" ger inte HF...
Någon som vet en bra lösning?
//Fredrik
Quote from Lars Mörrby on 23 February 2012, 12:38Jag tycker det funkar hyfsat med Suunto Memory Belt, men man får vara lite försiktig när man skjuter ifrån vid vändningarna. Detta skulla man nog kunna fixa genom att göra sig axelband av lite snöre.
Jag tycker det funkar hyfsat med Suunto Memory Belt, men man får vara lite försiktig när man skjuter ifrån vid vändningarna. Detta skulla man nog kunna fixa genom att göra sig axelband av lite snöre.
Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 13:14Intressant! Det funkar alltså helt utan andra komponenter som klocka exvis? Om man vill analysera i efterhand och inte i realtid?
Intressant! Det funkar alltså helt utan andra komponenter som klocka exvis? Om man vill analysera i efterhand och inte i realtid?
Quote from Lars Mörrby on 23 February 2012, 13:25Bandet sänder ut pulsen så ovan vattnet så funkar vilken Suunto klocka som helst ihop med bandet, men signalen överförs dåligt i vattent så då skiter man i klockan och kolalr pulskurvan i efterhand på datorn. Dels finns suuntos webbaserade gratis tjänst m
Bandet sänder ut pulsen så ovan vattnet så funkar vilken Suunto klocka som helst ihop med bandet, men signalen överförs dåligt i vattent så då skiter man i klockan och kolalr pulskurvan i efterhand på datorn. Dels finns suuntos webbaserade gratis tjänst m
Quote from Elias Engqvist on 23 February 2012, 14:11Ja, den funkar. Det svåra är att få bältet att sitta kvar. Helst bör man ha våtdräkt utanpå (eller vara kvinna - baddräkt)
Ja, den funkar. Det svåra är att få bältet att sitta kvar. Helst bör man ha våtdräkt utanpå (eller vara kvinna - baddräkt)
Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 17:03Jag använder Finish Tempo Trainer.
http://swimshop.klubbensport.se/Avdelinger/Swimshopse/Simutrustning/Tekniktr%C3%A4ning/Finis/Finis-Tempo-Trainer--CS014-p0000008487.aspxNackdelen med den är att batteri inte kan bytas enkelt. Du måste såga upp den och
Jag använder Finish Tempo Trainer.
http://swimshop.klubbensport.se/Avdelinger/Swimshopse/Simutrustning/Tekniktr%C3%A4ning/Finis/Finis-Tempo-Trainer--CS014-p0000008487.aspx
Nackdelen med den är att batteri inte kan bytas enkelt. Du måste såga upp den och
Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 18:48Här är Finis Tempo Trainer Pro, går att byta batteri på denna och har ytterligare någon mode jämfört med föregångaren här ovan.
http://www.simbutiken.se/se/art/tempo-trainer-finis.php?grp=1096441&XBLG5476=4cdc3f26dd801f0ea60f6e61b728d26c
Med vänlig häl
Här är Finis Tempo Trainer Pro, går att byta batteri på denna och har ytterligare någon mode jämfört med föregångaren här ovan.
Med vänlig häl
Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 18:53Jag använder en äldre Polar 725x när jag simmar. Där funkar pulsmätning bra. T.o.m. genom våtdräkt och grumligt vatten (Vansbro t.ex.).
Vad som INTE funkar dock är pulsmätare som använder ANT+ för att överföra mellan pulsband ock klocka.
Om jag har rätt
Jag använder en äldre Polar 725x när jag simmar. Där funkar pulsmätning bra. T.o.m. genom våtdräkt och grumligt vatten (Vansbro t.ex.).
Vad som INTE funkar dock är pulsmätare som använder ANT+ för att överföra mellan pulsband ock klocka.
Om jag har rätt
Quote from Funbeat user on 4 March 2012, 15:25Jag kör med Polar RCX5, som Christer skriver ovan är utmaningen att få pulsbandet att stanna över bröstkorgen. Om man som kille tycker det känns sisådär att använda baddräkt är en möjlighet att simma i triathlonkläder, antingen heldräkt eller brallor och
Jag kör med Polar RCX5, som Christer skriver ovan är utmaningen att få pulsbandet att stanna över bröstkorgen. Om man som kille tycker det känns sisådär att använda baddräkt är en möjlighet att simma i triathlonkläder, antingen heldräkt eller brallor och