Quote from Guest on 16 April 2013, 07:24Äger en gammal Polar S710i pulsklocka som jag har använt både som pulsmätare och hastighetsmätare på cykeln. Skaffade nu ett nytt (dyrt) pulsband (Polar H7) som jag trodde skulle kunna användas både med min gamla klocka och med min Samsung android-telefon
Äger en gammal Polar S710i pulsklocka som jag har använt både som pulsmätare och hastighetsmätare på cykeln. Skaffade nu ett nytt (dyrt) pulsband (Polar H7) som jag trodde skulle kunna användas både med min gamla klocka och med min Samsung android-telefon
Quote from Camilla Höög on 16 April 2013, 07:34Funbeat-appen har inte stöd för pulsmätning just nu så där går det inte.
Polar H7 använder Bluetooth 4.0 så din telefon måste stödja det.
Enligt den här sidan så stöds ej Windows- eller Android-telefoner:
http://www.polar.com/en/support/FAQs/H7_heart_rat
Funbeat-appen har inte stöd för pulsmätning just nu så där går det inte.
Polar H7 använder Bluetooth 4.0 så din telefon måste stödja det.
Enligt den här sidan så stöds ej Windows- eller Android-telefoner:
http://www.polar.com/en/support/FAQs/H7_heart_rat
Quote from Funbeat user on 16 April 2013, 18:47Tack för tipsen Anders!
Verkar som om jag har köpt fel bälte alltså, för endomondo fungerade inte heller. Skall knalla tillbaka till affären och höra om jag får byta, men chansen är väl liten när jag inte har kvar kvitto eller förpackning...
Tack för tipsen Anders!
Verkar som om jag har köpt fel bälte alltså, för endomondo fungerade inte heller. Skall knalla tillbaka till affären och höra om jag får byta, men chansen är väl liten när jag inte har kvar kvitto eller förpackning...
Quote from Funbeat user on 16 February 2014, 02:25En update för dem som kommer in och läsar denna tråd för de gjort en sökning är att med senaste appen av funbeat så skall det stödjas BT 4 enheter så som pulsbälten (H7).
En update för dem som kommer in och läsar denna tråd för de gjort en sökning är att med senaste appen av funbeat så skall det stödjas BT 4 enheter så som pulsbälten (H7).
Quote from Funbeat user on 22 September 2014, 09:03Jag har försökt med mitt pulsbälte från Garmin, som fungerar med vissa Android-mobiler och träningsappar. Men Garmin använder ANT+ i sina pulsbälten, istället för Bluetooth.
ANT+ fungerar INTE med Funbeat. Däremot med Endomondo mfl. Den stora fördelen me
Jag har försökt med mitt pulsbälte från Garmin, som fungerar med vissa Android-mobiler och träningsappar. Men Garmin använder ANT+ i sina pulsbälten, istället för Bluetooth.
ANT+ fungerar INTE med Funbeat. Däremot med Endomondo mfl. Den stora fördelen me