Quote from Guest on 29 August 2011, 08:01Nu har jag fått funktering nr 5 på bara 5 veckor. Vad kan vara felet?
Däcken är 3 år gamla och har en del sprickor. Slangarna är nya. Dagen på morgonen var däcken fullt med luft men trotts det blev det punka (genomslag denna gång). De andra 4 gångerna ä
Nu har jag fått funktering nr 5 på bara 5 veckor. Vad kan vara felet?
Däcken är 3 år gamla och har en del sprickor. Slangarna är nya. Dagen på morgonen var däcken fullt med luft men trotts det blev det punka (genomslag denna gång). De andra 4 gångerna ä
Quote from Funbeat user on 29 August 2011, 08:11Du har nog svarat på frågan själv. Byt däck!
Du har nog svarat på frågan själv. Byt däck!
Quote from Funbeat user on 29 August 2011, 08:11Kontrollera, att inte någon ekertop sticker upp lite för långt, det märker du ju ifs om hålen är på insidan av slangen.
Annars är det bara att känna efter mycket noga att det inte sitter något väldigt litet.
Själv ledsnade jag på alla punkteringar o gic
Kontrollera, att inte någon ekertop sticker upp lite för långt, det märker du ju ifs om hålen är på insidan av slangen.
Annars är det bara att känna efter mycket noga att det inte sitter något väldigt litet.
Själv ledsnade jag på alla punkteringar o gic
Quote from Funbeat user on 29 August 2011, 08:20Byt däck
Byt däck
Quote from Funbeat user on 29 August 2011, 09:50Har du kvar slangarna så pumpar du upp dem för att se var punkteringen sitter. Kolla extra noga på den platsen på fälgen/däcket. Sannolikt har du inte koll på vilket håll slangen satt så det blir två ställen att kolla.
Ytterligare ett skäl till att allti
Har du kvar slangarna så pumpar du upp dem för att se var punkteringen sitter. Kolla extra noga på den platsen på fälgen/däcket. Sannolikt har du inte koll på vilket håll slangen satt så det blir två ställen att kolla.
Ytterligare ett skäl till att allti
Quote from Funbeat user on 29 August 2011, 11:54Tror inte det är någon eker eller något annat i fälgen då luften sitter i bra innan jag kommer någon timme in i träningen. Tror att däcken är för slitna och gamla och inte står emot stenar alt. glas.
Konstigt nog så håller luften sedan hem varje gång ef
Tror inte det är någon eker eller något annat i fälgen då luften sitter i bra innan jag kommer någon timme in i träningen. Tror att däcken är för slitna och gamla och inte står emot stenar alt. glas.
Konstigt nog så håller luften sedan hem varje gång ef
Quote from Funbeat user on 29 August 2011, 13:23Problemet med ekerpunka hade jag på en gammal racer, det höll tätt tills jag körde på en kant eller något som tryckte ihop däcket ordentligt, tyckökningen pressades slangen ner i eker hålen o punkan var ett faktum, detta löste sig med att skaffa nya fälj
Problemet med ekerpunka hade jag på en gammal racer, det höll tätt tills jag körde på en kant eller något som tryckte ihop däcket ordentligt, tyckökningen pressades slangen ner i eker hålen o punkan var ett faktum, detta löste sig med att skaffa nya fälj
Quote from Funbeat user on 29 August 2011, 17:38Cykling i våta förhållanden gör ju att skit sitter kvar ett par varv extra på däcken, vilket leder till att stenar o glasbitar får en extra chans att bita sig fast. Para det med ett par tunnslitna däck så har du ett recept för punka.
Håller också med om
Cykling i våta förhållanden gör ju att skit sitter kvar ett par varv extra på däcken, vilket leder till att stenar o glasbitar får en extra chans att bita sig fast. Para det med ett par tunnslitna däck så har du ett recept för punka.
Håller också med om