Quote from Guest on 18 May 2009, 13:30Köpte continentals däck i höstas på Brynäs cykelservice i Gävle.
Fick punka i lördags och gick dit idag. Lös monterat bakhjul, får ej
öppna själv för garantins skull.
Nu var det ingen garantiskada, satt på insidan, mot navet.
Så denna garanti blev en rej
Köpte continentals däck i höstas på Brynäs cykelservice i Gävle.
Fick punka i lördags och gick dit idag. Lös monterat bakhjul, får ej
öppna själv för garantins skull.
Nu var det ingen garantiskada, satt på insidan, mot navet.
Så denna garanti blev en rej
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 13:40Var punkan pga att ekernipplar inte täcktes av fälgbandet eller ett vasst föremål hamnat mellan slang och fälg så var det fel monterat och definitivt ett garantiärende. Var den orsakad av en vass kant i fälgen så är det också ett garantiärende.
Antar att
Var punkan pga att ekernipplar inte täcktes av fälgbandet eller ett vasst föremål hamnat mellan slang och fälg så var det fel monterat och definitivt ett garantiärende. Var den orsakad av en vass kant i fälgen så är det också ett garantiärende.
Antar att
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 21:58Så här är det enligt lagen, han får utföra extra arbete om kostnaden blir obetydligt mer och/eller det är fara för din säkerhet.
Ungefär så var det. Med andra ord, nej han får inte göra så här. Jag tycker du ska gå tillbaka och säga vad jag sa här. Låt h
Så här är det enligt lagen, han får utföra extra arbete om kostnaden blir obetydligt mer och/eller det är fara för din säkerhet.
Ungefär så var det. Med andra ord, nej han får inte göra så här. Jag tycker du ska gå tillbaka och säga vad jag sa här. Låt h
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 07:54Varje kostnad utöver priset på en ny slang är en blåsning.
Varje kostnad utöver priset på en ny slang är en blåsning.
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 08:24blåsning? med dom här beloppen snackar vi väl möjligen en svag pust! 🙂
blåsning? med dom här beloppen snackar vi väl möjligen en svag pust! 🙂
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 11:42Maila hit och fråga vad som gäller:
http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/bicycle/functions/contact/contact_en.html
Maila hit och fråga vad som gäller:
http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/bicycle/functions/contact/contact_en.html
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 11:47klart att du skall vägra betala! Annars skulle han informerat dig innan att om det inte är en garanti skada så kostader det X att laga... 95 spänn för att byta slang som tar 5 minuter...det är vad jag kallar timlön!
klart att du skall vägra betala! Annars skulle han informerat dig innan att om det inte är en garanti skada så kostader det X att laga... 95 spänn för att byta slang som tar 5 minuter...det är vad jag kallar timlön!
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 11:48Jag har sett många som inte klara av att byta vid punka på fem minuter.
Jag har sett många som inte klara av att byta vid punka på fem minuter.
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 11:49Men de jobbar förhoppningsvis inte på cykelverkstad!
Men de jobbar förhoppningsvis inte på cykelverkstad!
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 11:51En utbildning o verkstad kostar pengar och det får kunden betala.
En datatekniker löser problem på fem minuter som många andra går bet på
En utbildning o verkstad kostar pengar och det får kunden betala.
En datatekniker löser problem på fem minuter som många andra går bet på