Quote from Guest on 10 December 2010, 16:22Hej på er!
Jag offrar mer än gärna lite vikt för att slippa punkteringar.
Om jag förstått saken rätt sker de flesta punkteringar genom att däcket är för dåligt pumpat vilket gör att slangen nyps och går sönder, rätt eller fel?
Finns det slangar som är
Hej på er!
Jag offrar mer än gärna lite vikt för att slippa punkteringar.
Om jag förstått saken rätt sker de flesta punkteringar genom att däcket är för dåligt pumpat vilket gör att slangen nyps och går sönder, rätt eller fel?
Finns det slangar som är
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 16:32punkasäkert?
http://www.greentyre.co.uk/28inch.html
punkasäkert?
http://www.greentyre.co.uk/28inch.html
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 16:33Nu är jag ingen landsvägscyklist, men hur ofta får ni genomslagspunka på landsväg?
Nu är jag ingen landsvägscyklist, men hur ofta får ni genomslagspunka på landsväg?
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 16:36Bara när jag kör på stora stenblock men jag kör oftast runtom.
Bara när jag kör på stora stenblock men jag kör oftast runtom.
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 16:58När man kör på cykelvägar och korsar vanliga vägar där man skrapat bort asfalten o lämnat kanterna. Givetvis utan att sätta ut skyltar på cykelvägen.
Men för att återgå till frågan.. Jag har nog inte i vanliga fall fått punka på sånt sätt.
Slarvigt mon
När man kör på cykelvägar och korsar vanliga vägar där man skrapat bort asfalten o lämnat kanterna. Givetvis utan att sätta ut skyltar på cykelvägen.
Men för att återgå till frågan.. Jag har nog inte i vanliga fall fått punka på sånt sätt.
Slarvigt mon
Quote from Ingemar Lindgren on 13 December 2010, 09:49Jag har alltid tyckt att Håkans diagram är diskriminerande för oss cyklister som väger mer än 70 kg - men nu såg jag att det gällde belastning per däck... ahaaa : )
Jag har alltid tyckt att Håkans diagram är diskriminerande för oss cyklister som väger mer än 70 kg - men nu såg jag att det gällde belastning per däck... ahaaa : )
Quote from Funbeat user on 15 December 2010, 09:08Har bara haft en punka på racern och det var i trainern...
3:e eller 4:e passet så försvann plötsligt allt motstånd och däcket var tomt. Lite skumt men jag skulle gissa på handhavandefel när jag monterade däcket. Jag använde "däckjärn" när jag krängde på
Har bara haft en punka på racern och det var i trainern...
3:e eller 4:e passet så försvann plötsligt allt motstånd och däcket var tomt. Lite skumt men jag skulle gissa på handhavandefel när jag monterade däcket. Jag använde "däckjärn" när jag krängde på
Quote from Funbeat user on 15 December 2010, 15:41Det beror nog väldigt mycket på var du bor. I Köpenhamn med omnejd har bara vid ett tillfälle fått genomslagspunka (drafta inte bakom bilar när det är mörkt; hål i vägen är otroligt svåra att se i tid) på racern. Det är i princip alltid en liten jävla fli
Det beror nog väldigt mycket på var du bor. I Köpenhamn med omnejd har bara vid ett tillfälle fått genomslagspunka (drafta inte bakom bilar när det är mörkt; hål i vägen är otroligt svåra att se i tid) på racern. Det är i princip alltid en liten jävla fli
Quote from Funbeat user on 30 December 2010, 22:27det finns ju medel att hälla i slangen i förebyggande syfte som tätar slangen /däcket vid punktering, dessa skall funka bra om det inte är stora hål.
det finns ju medel att hälla i slangen i förebyggande syfte som tätar slangen /däcket vid punktering, dessa skall funka bra om det inte är stora hål.
Quote from Funbeat user on 4 January 2011, 12:38Hej
Jag vet inte om du har fått svar på dina frågor, men jag skall försöka ge dig mina åsikter och det jag har fått lära mig under åren.
Generellt skall man ha så låg rotations vikt som möjligt på hjulen. vilket innebär lätta slangar och däck. Här är de
Hej
Jag vet inte om du har fått svar på dina frågor, men jag skall försöka ge dig mina åsikter och det jag har fått lära mig under åren.
Generellt skall man ha så låg rotations vikt som möjligt på hjulen. vilket innebär lätta slangar och däck. Här är de