Quote from Guest on 15 November 2009, 15:55Glad i hågen gav jag mig iväg för att köra en runda på ca 35 km. Startade lite sent på em så jag hade inte så mycket tid på mig innan skymning.
Efter ca 7 km - PANG - framdäcket exploderade. Shit.
Ett ca 10 mm långt jack i både däck och slang, måste ha va
Glad i hågen gav jag mig iväg för att köra en runda på ca 35 km. Startade lite sent på em så jag hade inte så mycket tid på mig innan skymning.
Efter ca 7 km - PANG - framdäcket exploderade. Shit.
Ett ca 10 mm långt jack i både däck och slang, måste ha va
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 16:05Du kan klippa ut en bit ur ett gammalt däck och ha med, får du en reva i däcket kan du placera biten mellan reva och slang, bäst är förstås att ha med extra däck om du har plats med det.
Du kan klippa ut en bit ur ett gammalt däck och ha med, får du en reva i däcket kan du placera biten mellan reva och slang, bäst är förstås att ha med extra däck om du har plats med det.
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 16:10Bra ide från Daniel där!
Själv så har jag bara en slang med mig, ett xtra däck är lite överkurs, man vill ju färdas så lätt som möjligt..:)
Bra ide från Daniel där!
Själv så har jag bara en slang med mig, ett xtra däck är lite överkurs, man vill ju färdas så lätt som möjligt..:)
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 16:19Man tar fram en sedel ur plånboken och viker den i lam storlek. Sedan placerar man den över hålet. den blir då klämd mellan slanget och däcket och hindrar slangen att krypa ut (H)
Man tar fram en sedel ur plånboken och viker den i lam storlek. Sedan placerar man den över hålet. den blir då klämd mellan slanget och däcket och hindrar slangen att krypa ut (H)
Quote from Bertil Nolheim on 15 November 2009, 18:23Silvertejp runt slangen efter att först ha cyklat med tvättlina runt däcket.
Det var en kompis som haft bromsen feljusterad så klossen gick mot däcket som exploderade ca 5 cm längs kanttråden.
Silvertejp runt slangen efter att först ha cyklat med tvättlina runt däcket.
Det var en kompis som haft bromsen feljusterad så klossen gick mot däcket som exploderade ca 5 cm längs kanttråden.
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 19:40Förslaget från Daniel med en bit däck låter bra.
Nisses förslag med sedel får funka som reserv - hur går det om det är blött ute?!
Lars,
Silvertejp runt slangen fattar jag, men tvättlina runt däcket? Problem med att bromsa då, eller?/ Thomas
Förslaget från Daniel med en bit däck låter bra.
Nisses förslag med sedel får funka som reserv - hur går det om det är blött ute?!
Lars,
Silvertejp runt slangen fattar jag, men tvättlina runt däcket? Problem med att bromsa då, eller?
/ Thomas
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 19:46Sedlar är inte papper utan en textil, de tål vatten.
Man kan tvätta sedlar i tvättmaskinen utan problem, men det fungerar nog inte på svarta pengar 😉
Ett annat praktiskt tips är att linda några varv med silvertejp runt pumpen, -man vet ju aldrig när b
Sedlar är inte papper utan en textil, de tål vatten.
Man kan tvätta sedlar i tvättmaskinen utan problem, men det fungerar nog inte på svarta pengar 😉
Ett annat praktiskt tips är att linda några varv med silvertejp runt pumpen, -man vet ju aldrig när b
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 19:49Inte ens om man kör på vittvätt (H)??
Inte ens om man kör på vittvätt (H)??
Quote from Bertil Nolheim on 15 November 2009, 21:59Thomas:Tvättlinan var en ren nödlösning för att komma vidare. Vi tiggde till oss den på en bondgård. Bromsen fick vi koppla loss.
När vi sen kom till en mack köpte vi silvertejp som funkade riktigt bra.
Thomas:Tvättlinan var en ren nödlösning för att komma vidare. Vi tiggde till oss den på en bondgård. Bromsen fick vi koppla loss.
När vi sen kom till en mack köpte vi silvertejp som funkade riktigt bra.
Quote from Charlotte Skoglund on 16 November 2009, 07:06precis
hederlig silvertape
har räddat ngra av mina cykelpolare på det sättet
bara lägga i däcket och pumpa upp....
precis
hederlig silvertape
har räddat ngra av mina cykelpolare på det sättet
bara lägga i däcket och pumpa upp....