Quote from Guest on 1 January 2014, 08:33Undrar om det är någon skillnad på bredden på Campas och Shimanos vevpartier? Och om det är någon skillnad på bredd på 172.5 och 175 vevar i allmänhet?
Undrar om det är någon skillnad på bredden på Campas och Shimanos vevpartier? Och om det är någon skillnad på bredd på 172.5 och 175 vevar i allmänhet?
Quote from Funbeat user on 1 January 2014, 08:43Både Campa och Shimano måste passa till samma ramar, och det innebär att det inte är någon skillnad i bredd på vevparti (bredd lager/axel). 172,5 resp 175 mm är längden på vevarmarna, och har inget med bredden på vevpartiet att göra.
Jag har nog besvarat
Både Campa och Shimano måste passa till samma ramar, och det innebär att det inte är någon skillnad i bredd på vevparti (bredd lager/axel). 172,5 resp 175 mm är längden på vevarmarna, och har inget med bredden på vevpartiet att göra.
Jag har nog besvarat
Quote from Funbeat user on 1 January 2014, 10:36Hag menade precis detta med Q-faktor. Om det skiljer på bredd på vevar=pedalbredd.
Hag menade precis detta med Q-faktor. Om det skiljer på bredd på vevar=pedalbredd.
Quote from Funbeat user on 1 January 2014, 11:59Tar jag inte helt fel är Q bredden, dvs ur brett isär du har fötterna och om det skiljer något där på olika märken har jag inte en aning om, googla. De andra måtten som nämns är vevarmslängden där har jag för mig att 172,5 är standard för oss dödliga, kor
Tar jag inte helt fel är Q bredden, dvs ur brett isär du har fötterna och om det skiljer något där på olika märken har jag inte en aning om, googla. De andra måtten som nämns är vevarmslängden där har jag för mig att 172,5 är standard för oss dödliga, kor
Quote from Funbeat user on 7 January 2014, 09:17Brompton har bästa q-faktorn 😉
Brompton har bästa q-faktorn 😉