Quote from Guest on 15 October 2009, 00:11Spaniens största "cyclosportive" och ett helgjutet arrangemang. 205km fin cykling i Pyrenéerna inklusive några intressanta bergspass. Det tuffaste av dem är Col de Marie Blanque.
Drygt halva loppet går naturligtvis på helt avlysta vägar.
Stämningen i sti
Spaniens största "cyclosportive" och ett helgjutet arrangemang. 205km fin cykling i Pyrenéerna inklusive några intressanta bergspass. Det tuffaste av dem är Col de Marie Blanque.
Drygt halva loppet går naturligtvis på helt avlysta vägar.
Stämningen i sti
Quote from Funbeat user on 15 October 2009, 00:21Har spanat på det här tidigare. Verkar onekligen spännande! Och vackert.
Har spanat på det här tidigare. Verkar onekligen spännande! Och vackert.
Quote from ellen olsson on 15 October 2009, 07:02Organisationen är grymt bra och publiken är mycket entusiastisk.
Organisationen är grymt bra och publiken är mycket entusiastisk.
Quote from Funbeat user on 17 October 2009, 23:01Fredrik - har du kört många gånger? Hur är det med boende? Flyger du ner? Vad ska man mer tänka på rent praktiskt?
Fredrik - har du kört många gånger? Hur är det med boende? Flyger du ner? Vad ska man mer tänka på rent praktiskt?
Quote from ellen olsson on 17 October 2009, 23:11Jag har kört två gånger, 2004 och 2007.
Än så länge så finns det inget vettigt alternativ till att flyga ner. Lämpliga flygplatser är t.ex. Zaraza och Barcelona (det går bussar med luftkonditionering). På franska sidan är Pau närmast men då krävs 3 bussby
Jag har kört två gånger, 2004 och 2007.
Än så länge så finns det inget vettigt alternativ till att flyga ner. Lämpliga flygplatser är t.ex. Zaraza och Barcelona (det går bussar med luftkonditionering). På franska sidan är Pau närmast men då krävs 3 bussby
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 12:48Jag korde den igar. Detta ar en tavling som man maste ha bra klader med sig. Massor med cyklister brot tavlingen igar pga. regn i Pyreneerna. Annars ar det ett fint lopp och valorganiserat med mat och dryck. Sista berget, efter Portatlet, ar en "bonus" so
Jag korde den igar. Detta ar en tavling som man maste ha bra klader med sig. Massor med cyklister brot tavlingen igar pga. regn i Pyreneerna. Annars ar det ett fint lopp och valorganiserat med mat och dryck. Sista berget, efter Portatlet, ar en "bonus" so
Quote from ellen olsson on 20 June 2010, 19:11Alto de Hoz är en fin liten knäpp som suger ut det sista, ja. 🙂
Organisationen är fantastisk. Jag har kört två gånger men av vissa skäl så blev det inget i år.
Alto de Hoz är en fin liten knäpp som suger ut det sista, ja. 🙂
Organisationen är fantastisk. Jag har kört två gånger men av vissa skäl så blev det inget i år.
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 19:40Hur man nu kan ställa upp i lopp vars namn ingen kan uttala....
Hur man nu kan ställa upp i lopp vars namn ingen kan uttala....
Quote from ellen olsson on 20 June 2010, 19:59Det går alldeles utmärkt att uttala och namnet är synnerligen välvalt! 🙂
Det går alldeles utmärkt att uttala och namnet är synnerligen välvalt! 🙂
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 20:04En av få saker jag inte behärskar är finska men gissar att Quebrantahuesos betyder "Vad branta byxor"....
En av få saker jag inte behärskar är finska men gissar att Quebrantahuesos betyder "Vad branta byxor"....