Quote from Guest on 27 September 2012, 12:09Har bestämt mig nu för att jag vill ha en DF cykel med bockstyre.
Mina krav:
1. Så pass billig att jag vågar låsa fast den utomhus i stan och låta den stå några timmar kvällstid.
2. Paketbärare.Bonus:
1. Tillräckligt med utrymme för att kunna sätta på
Har bestämt mig nu för att jag vill ha en DF cykel med bockstyre.
Mina krav:
1. Så pass billig att jag vågar låsa fast den utomhus i stan och låta den stå några timmar kvällstid.
2. Paketbärare.
Bonus:
1. Tillräckligt med utrymme för att kunna sätta på
Quote from Funbeat user on 27 September 2012, 12:19"DF"?
"DF"?
Quote from Funbeat user on 27 September 2012, 12:32Diamond Frame, "vanlig cykel"?
http://www.gopbc.org/gopbc_all_about_bikes.htm
Diamond Frame, "vanlig cykel"?
http://www.gopbc.org/gopbc_all_about_bikes.htm
Quote from Funbeat user on 27 September 2012, 13:26OK. 🙂
Vad gäller "storlek 23" så tror jag att han har skrivit fel. Skulle kunna vara bredden på hjulen, racerhjul brukar ju ha den bredden.
Tycker den förresten verkar väldigt dyr för att vara en så gammal hoj. Undrar vad som gör att han vill ha mer ä
OK. 🙂
Vad gäller "storlek 23" så tror jag att han har skrivit fel. Skulle kunna vara bredden på hjulen, racerhjul brukar ju ha den bredden.
Tycker den förresten verkar väldigt dyr för att vara en så gammal hoj. Undrar vad som gör att han vill ha mer ä
Quote from Funbeat user on 27 September 2012, 13:26Precis vad jag menade med DF 🙂
Angående priset så var det min tanke också, bra att får höra att jag inte är helt ute och cyklar 😉 får se om det finns någon prutmånn..
Precis vad jag menade med DF 🙂
Angående priset så var det min tanke också, bra att får höra att jag inte är helt ute och cyklar 😉 får se om det finns någon prutmånn..
Quote from ellen olsson on 27 September 2012, 13:31Den där har han garanterat inte kört någon tävling med de senaste 20 åren.
Det är förmodligen 23" som avses. På 80-talet så var det inte ovanligt med så stora ramar, men ingen vettig människa skulle köpa en modern racer av den dimensionen om han/hon inte
Den där har han garanterat inte kört någon tävling med de senaste 20 åren.
Det är förmodligen 23" som avses. På 80-talet så var det inte ovanligt med så stora ramar, men ingen vettig människa skulle köpa en modern racer av den dimensionen om han/hon inte
Quote from Rasmus Olsson on 27 September 2012, 13:3323 tum = 58 cm. Passar väl den som är 2 meter lång.
23 tum = 58 cm. Passar väl den som är 2 meter lång.
Quote from Funbeat user on 27 September 2012, 13:3423" = 23x 2,54
Den ramen är över 60 cm C-C
23" = 23x 2,54
Den ramen är över 60 cm C-C
Quote from Funbeat user on 27 September 2012, 13:5723 inches = 58.42 centimeters
enl google..
Runt 58 cm borde passa mig som är nära 1.90 så om det verkligen är i tummar verkar storleken stämma åtminstone.
Svårt att hitta någon landsvägscykel i den prisklassen med pakethållare och i rätt storlek, men d
23 inches = 58.42 centimeters
enl google..
Runt 58 cm borde passa mig som är nära 1.90 så om det verkligen är i tummar verkar storleken stämma åtminstone.
Svårt att hitta någon landsvägscykel i den prisklassen med pakethållare och i rätt storlek, men d
Quote from Funbeat user on 27 September 2012, 21:19Det var en nolla för mycket på det priset.
Det var en nolla för mycket på det priset.