Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRåd om cykelval?
You need to log in to create posts and topics.

Tjenare..
Tänkte köpa ny racer. Har lite svårt att välja dock.Så skulle behöva er råd och tips.

Dessa två har jag funderat på, har ni andra förslag får ni gärna komma med.

Trek Madone 3.1

http://www.trekbikes.com/se/sv/bikes/road/sport/madone_3_series/

Användningsområde?
Budget?
Tidigare erfarenhet?
mm

Har cyklat cirka 100-150 mil i 5 år tid. På en bianchi via nirone c2c. Aluminium ram och shimanos 105 växlar . Har vart och kollat på treken och kunde få den för 15300 alltså 10 procent rabbat. Tänkte kika på cube imorn och hoppas på kunna pruta på den me

Menar 100-150 mil per år i 5 års tid.

Behåll Bianchin och spendera pengarna på en träningsresa till södra Europa i vår? 🙂

Hade vart nice att cykla i ett av de klassiska bergen 😉 alpe de heuz kanske 😉 nä cykel får det bli...

Instämmer med Fredrik, det är med tuffa och roliga läger jag lyft min cykling 🙂

Cyklar du så pass lite har jag svårt att riktigt se vitsen med en ny cykel... Du har ju en vettig och om cykel inte är ett så stort intresse för dig, varför lägga så mycket pengar på en ny? Jag skulle också hellre lägga pengarna på en träningsresa, det ko

Hehe. Ja men den gamle cykeln är sleten ändå. Så har ju bestämt mig för en ny. Så vad hade ni valt i den prisklassen? Och hur många mil ligger ni per år? Har cyklat VR 2 ggr och de åren ligger man på 200 - 250 mil. Man vill ju ändå köpa en cykel som är bä

Slitna komponenter kan bytas till en bråkdel av kostnaden för en ny hoj.