Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonRåd träningsupplägg löpning
You need to log in to create posts and topics.

Utöver träningspassen simning, cykling och styrketräning så funderar jag på fördelning av mina löppass under träningsveckan. Och det är löpningen jag funderar kring här.
Jag följer nu ett FIRST/Furman-program, marathon, dvs. bara tre löppass i veckan, vil

Det är kanske ett tråkigt svar men lyssna på kroppen. Din egen känsla för hur kroppen mår säger mycket mer än några strikta regler.

Tror inte jag förstår ditt svar och vad du menar med strikta regler. Tränar inte du efter ett visst program eller kör du bara efter vad du känner för vid vart tillfälle? Om jag nu väljer ett träningsupplägg så är ju det en agenda som jag avser följa. Och

Jag anser att efter långpass är då man ska vila, efter kvalitetspass är det lämpligt med lättare distanspass...

Nej jag följer inget strikt schema utan försöker lyssna på hur kroppen känns. Sen strävar jag såklart efter att få en bra blandning med både intervaller, distans och styrkepass med löpning men som heltidsarbetande och småbarnsförälder är det kanske inte a

Tråkigt svar här oxo! Lyssna på kroppen! Men släng in ett cykel pass på söndagen då du kör snabbdistans! Alltid bra att vänja benen! Beror ju såklart vilken distans du satsar på. Kanske inte svar på frågan ville bara ge nått klokt!

Jag skulle köra på minst två dagar mellan intervaller och tempoträning. Bra med LSD!