Quote from Guest on 16 May 2012, 13:556 timmars löpning/gång Fredagen 8 juni 2012 kl 18-24
Lidköpings VSK inbjuder till RådaUltraNatt. Ultralopp i Råda på anlagda motionsspår, banlängd ca 1100m, med varvning vid Råda Vy. Mjukt underlag, mkt lätt kuperat. Kontrollmäts med mäthj
6 timmars löpning/gång Fredagen 8 juni 2012 kl 18-24
Lidköpings VSK inbjuder till RådaUltraNatt. Ultralopp i Råda på anlagda motionsspår, banlängd ca 1100m, med varvning vid Råda Vy. Mjukt underlag, mkt lätt kuperat. Kontrollmäts med mäthj
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 14:05Ifall rundan är samma som har lagts isskrap på för skidåkning så skulle jag vilja säga att kuperingen blir en utmaning.Inget man tänker på under normal träning men efter 6timmar. När jag åkt skidor varv efter varv så har jag tänkt att det är en förvånansv
Ifall rundan är samma som har lagts isskrap på för skidåkning så skulle jag vilja säga att kuperingen blir en utmaning.Inget man tänker på under normal träning men efter 6timmar. När jag åkt skidor varv efter varv så har jag tänkt att det är en förvånansv
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 10:30Jag har ingen aning om vad jag har gett mig in på. Det är kanske lika bra.
Några tips om uppladdning eller förberedelser?
Jag har ingen aning om vad jag har gett mig in på. Det är kanske lika bra.
Några tips om uppladdning eller förberedelser?
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 10:47Ät ett par extra mål med vanlig mat 2dgr innan tävling. Är det din första ultra bör ditt mål vara att ta dig igenom det,skit i km tider. Drick minst en gång i halvtimman direkt från start. Lycka till vi syns. Mvh Kalle
Ät ett par extra mål med vanlig mat 2dgr innan tävling. Är det din första ultra bör ditt mål vara att ta dig igenom det,skit i km tider. Drick minst en gång i halvtimman direkt från start. Lycka till vi syns. Mvh Kalle
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 11:09En gammal tumregel:
Första tredjedelen: Håll igen
Andra tredjedelen: Spring normalt
Tredje tredjedelen: Kämpa påDet är ju en grovt förenklad regel, men du bör åtminstone inte känna dig trött efter två timmar...
En gammal tumregel:
Första tredjedelen: Håll igen
Andra tredjedelen: Spring normalt
Tredje tredjedelen: Kämpa på
Det är ju en grovt förenklad regel, men du bör åtminstone inte känna dig trött efter två timmar...
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 11:56Tack för snabba tips. Att äta extra, det brukar jag träna på nästan varje dag. Tänkte satsa på att gå några minuter varje halvtimme de första timmarna och låta kroppen bestämma de sista timmarna.
Tack för snabba tips. Att äta extra, det brukar jag träna på nästan varje dag. Tänkte satsa på att gå några minuter varje halvtimme de första timmarna och låta kroppen bestämma de sista timmarna.
Quote from Funbeat user on 25 May 2012, 07:56En tidsultra är ju omöjlig att inte klara av. Det är bara en kamp med dej själv, inte mot sträckan.
Marathon = fyra timmars uppförbacke
Tidsultra = sex timmars nerförsbacke
En tidsultra är ju omöjlig att inte klara av. Det är bara en kamp med dej själv, inte mot sträckan.
Marathon = fyra timmars uppförbacke
Tidsultra = sex timmars nerförsbacke
Quote from Funbeat user on 1 June 2012, 21:24Skjuts in till Lidköping efteråt, är det något som går att ordna tro? Man är väl inte så upplagd för långpromenader efter sex timmars dromande.
Skjuts in till Lidköping efteråt, är det något som går att ordna tro? Man är väl inte så upplagd för långpromenader efter sex timmars dromande.
Quote from Funbeat user on 10 June 2012, 22:55Resultaten finns här:
http://www6.idrottonline.se/LidkopingsVSK-Orientering/Arrangemang/6-timmarsRadaUltraNatt/
Resultaten finns här:
http://www6.idrottonline.se/LidkopingsVSK-Orientering/Arrangemang/6-timmarsRadaUltraNatt/