Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatRött och grönt?
You need to log in to create posts and topics.

12

Såg i den nya informativa lilla faktarutan på första sidan att ytan bakom staplarna i diagrammet ska vara röd eller grön beroende på hur mycket man ligger i? För mig är den blå och har alltid varit...

Tror dom menar målsättningsdiagrammen under fliken "Min Träning". På startsidan har jag också blå bakgrund bakom staplarna

Förstår ni vad kurvan bakom staplarna visar?
Om det är 30 dagars medelvärde / 30 borde den väl se ut som Piggelin-kurvan / 30. Det gör den ju inte alls.

Ja...fast det står ju uttryckligen att det är ytan bakom staplarna som avses?

där ett av de få områdena där Piggelin är bättre. Föredrar stapeldiagrammet där med röda och gröna staplar, begriper inte den blå bakrunden här heller, och ser inte lika tydligt min utveckling med staplarna, dessutom får jag ingen siffra när jag drar över

Jag tror.
Att staplarna på första sidan är den träning du utfört den dagen. Därav mellanrummen de dagar man vilat. Skalan till vänster visar minuter.
Att den ifyllda bakgrunden är en ackumulerad träning typ de sista 30 dagarna eller nåt liknande. Kanske 4

Klicka på det lilla grå frågetecknet bredvid de blå staplarna på förstasidan, så hittar ni förklaringen där.

men blå bakgrunden är inte tydlig då man inte ser siffror på det hela. Vill kunna göra den stor och överskådlig som på piggelin =) Dessutom är den varken grön elelr röd som det står att den ska vara och det är synd om värdet ska vara 25, dvs ett fixerat v

Den blå ytan bakom staplarna verkar visa nån typ av medelvärde av träningen som förklaringen anger, skalan är nog samma som för staplarna. Tränar man ex.vis 40 min varje dag i 30 dagar borde fältet bakom hamna på nivån 40 också... Har inte testat om det b

Jag skulle tro att det är medelvärdet över 7 dagar som visas.

12