Quote from Guest on 30 October 2008, 15:00Det här har förmodligen diskuterats tidigare,men jag undrar ändå:skall man
nöta på med befintlig sadel tills eventuella besvär försvinner eller skall man köpa ny sadel och hoppas att den passar bättre?Att provsitta sadlar hos en cykelhandlare kan ju inte
Det här har förmodligen diskuterats tidigare,men jag undrar ändå:skall man
nöta på med befintlig sadel tills eventuella besvär försvinner eller skall man köpa ny sadel och hoppas att den passar bättre?Att provsitta sadlar hos en cykelhandlare kan ju inte
Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 15:10Börja med att ställa in sittställning och sadel innan du börjar köpa nya sadlar. Det behöver du vanligtvis hjälp med.
Cykelcity och en del andra butiker har testsadlar till låns några dagar.
Börja med att ställa in sittställning och sadel innan du börjar köpa nya sadlar. Det behöver du vanligtvis hjälp med.
Cykelcity och en del andra butiker har testsadlar till låns några dagar.
Quote from Rasmus Olsson on 30 October 2008, 15:11det är alltid en inväjningsperido på sadlar. Men det finns en gräns. Får du direkt ont med en gång, så byt. Är det bara lite ovant, som med skor, så avvakta några dagar.
det är alltid en inväjningsperido på sadlar. Men det finns en gräns. Får du direkt ont med en gång, så byt. Är det bara lite ovant, som med skor, så avvakta några dagar.
Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 15:17Jag vet inte hur det är med killrumpor, men jag protesterar mot invänjningstid för sadlar som något obligatoriskt. När jag hittade rätt var det samma som att genast byta bort skavsår. Omedelbart. Utan att vänja in mig eller nöta in den.
Jag vet inte hur det är med killrumpor, men jag protesterar mot invänjningstid för sadlar som något obligatoriskt. När jag hittade rätt var det samma som att genast byta bort skavsår. Omedelbart. Utan att vänja in mig eller nöta in den.
Quote from Rasmus Olsson on 30 October 2008, 15:24Charlotta, du ska inte ha en Brookssadel, det hör jag det. Det är ungefär ett års inväjningstid på en sån. Men sen vill man sova med den under rôva.
Charlotta, du ska inte ha en Brookssadel, det hör jag det. Det är ungefär ett års inväjningstid på en sån. Men sen vill man sova med den under rôva.
Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 16:57Mängden "biologisk stoppning" i de bakre regionerna spelar nog in en del också. Själv är jag klent utrustad på den fronten, så jag får alltid ont när jag sitter längre perioder, oavsett om det är på en cykelsadel, köksstol, bilstol eller mjuk lyxfåtölj...
Mängden "biologisk stoppning" i de bakre regionerna spelar nog in en del också. Själv är jag klent utrustad på den fronten, så jag får alltid ont när jag sitter längre perioder, oavsett om det är på en cykelsadel, köksstol, bilstol eller mjuk lyxfåtölj...
Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 17:01Det finns sittringar på BB.
Det finns sittringar på BB.
Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 20:34Den som ändå "bara" fick ont i rumpan. Jag får ont bakom kulpåsen! 😉
Den som ändå "bara" fick ont i rumpan. Jag får ont bakom kulpåsen! 😉
Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 20:36vadå 1 års inkörning med en Brooks lädersadel? aldrig hört talas om en hink vatten olivolja brödkavel-metoden?
vadå 1 års inkörning med en Brooks lädersadel? aldrig hört talas om en hink vatten olivolja brödkavel-metoden?
Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 20:37Johan, då sitter du säkert inte på sittbenen utan på den mjukdelen. Testa att ändra lutningen på sadeln och om inte det hjälper så finns det delade sadlar där delen du nämner kan falla ner i...
Johan, då sitter du säkert inte på sittbenen utan på den mjukdelen. Testa att ändra lutningen på sadeln och om inte det hjälper så finns det delade sadlar där delen du nämner kan falla ner i...