Quote from Guest on 9 June 2008, 08:08Vad rekommenderas för tryck i däcken till en racercykel?
Min cykelhandlare sa 8 bar..?? låter väldigt mycket tycker jag...
Vad anser ni??
Johannes
Vad rekommenderas för tryck i däcken till en racercykel?
Min cykelhandlare sa 8 bar..?? låter väldigt mycket tycker jag...
Vad anser ni??
Johannes
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 08:18Hej Johannes.
Nja, det beror på vilket däck du har. Kolla vad dom rekommenderar för tryck. Och sen lägger du dig där det passar din vikt. Är du tung lägger du dig i det övre spannet och lätt i det lägre spannet. Själv kör jag på 8.5 - 9 bar. Så 8 kan va
Hej Johannes.
Nja, det beror på vilket däck du har. Kolla vad dom rekommenderar för tryck. Och sen lägger du dig där det passar din vikt. Är du tung lägger du dig i det övre spannet och lätt i det lägre spannet. Själv kör jag på 8.5 - 9 bar. Så 8 kan va
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 08:35Hej Håkan.
Och tack för den passningen;) Men mina Continental, Grand Prix Supersonic, 700x23. Har som max/min rekommendation 8-10. Så jag håller mig inom ramen 9 bak och 8.5 fram. Går jag upp till 10 känns dom lite "stötiga", snabba, men stötiga.
Vänlig
Hej Håkan.
Och tack för den passningen;) Men mina Continental, Grand Prix Supersonic, 700x23. Har som max/min rekommendation 8-10. Så jag håller mig inom ramen 9 bak och 8.5 fram. Går jag upp till 10 känns dom lite "stötiga", snabba, men stötiga.
Vänlig
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 09:15Jag gillar inte riktigt denna diskriminering mot lite mer välväxta cyklister...
Alla storlekar som passar är xl eller xxl, diagram går till 80+, då fattas bara 14 pannor till min vikt... 🙁Jag kör med 8-8.5 bar på mina 23mm och tycker det funkar!
Jag gillar inte riktigt denna diskriminering mot lite mer välväxta cyklister...
Alla storlekar som passar är xl eller xxl, diagram går till 80+, då fattas bara 14 pannor till min vikt... 🙁
Jag kör med 8-8.5 bar på mina 23mm och tycker det funkar!
Quote from Funbeat user on 10 June 2008, 22:37Till 92 kg cyklist på Michelin Krylion Carbon har jag kommit fram till 8,5 bak och 8,2 fram. Känns sådär lagom vetenskapligt för att jag ska kunna intala mig att det går snabbast så...
Till 92 kg cyklist på Michelin Krylion Carbon har jag kommit fram till 8,5 bak och 8,2 fram. Känns sådär lagom vetenskapligt för att jag ska kunna intala mig att det går snabbast så...
Quote from j sollerman on 11 June 2008, 20:51Mina vittoria däck ska ha 9-11 vilket jag tycker är mycket! Men på halvvättern rev jag sönder bakdäcket och imorgon sätter jag på pro2 race däck!
Mina vittoria däck ska ha 9-11 vilket jag tycker är mycket! Men på halvvättern rev jag sönder bakdäcket och imorgon sätter jag på pro2 race däck!
Quote from Funbeat user on 11 June 2008, 20:53Det är rätt Kalle! Bara på med dem!
Det är rätt Kalle! Bara på med dem!
Quote from j sollerman on 11 June 2008, 20:54Tänkte skriva nåt dumt nu men de väntar jag tills efter vättern med..
Tänkte skriva nåt dumt nu men de väntar jag tills efter vättern med..
Quote from Berit Bengtson on 11 June 2008, 22:24Kalle Jansson skrev:
> Mina vittoria däck ska ha 9-11 vilket jag tycker är mycket!
Visst är det de.
Troligen är det tom såpass mkt att rullmotståndet tom blir ngt högre (vid 11 Bar jmf med mer normala 6-8 alltså)Det verkar som om det finns en hel del d
Kalle Jansson skrev:
> Mina vittoria däck ska ha 9-11 vilket jag tycker är mycket!
Visst är det de.
Troligen är det tom såpass mkt att rullmotståndet tom blir ngt högre (vid 11 Bar jmf med mer normala 6-8 alltså)
Det verkar som om det finns en hel del d
Quote from Funbeat user on 11 June 2008, 23:01Det stämmer säkert, men varför rullar det sämre med högt tryck menar du?
Det stämmer säkert, men varför rullar det sämre med högt tryck menar du?