Quote from Guest on 22 April 2009, 11:28Hur många här använder spd på sin racer?
Funkar det bra?Jag har alltid kört med Look och ett par halvdassiga racerdojor, men nu har jag just köpt nya sköna och ganska hårda mtb-skor som känns bättre än racerskorna. Då slog jag till och köpte spd-pedaler
Hur många här använder spd på sin racer?
Funkar det bra?
Jag har alltid kört med Look och ett par halvdassiga racerdojor, men nu har jag just köpt nya sköna och ganska hårda mtb-skor som känns bättre än racerskorna. Då slog jag till och köpte spd-pedaler
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 11:38Det där inlägget måste gå att likna vid att gå ut på stadshotellet i Lycksele och fråga när tunnelbanan går bara för att få bråka lite.
Det där inlägget måste gå att likna vid att gå ut på stadshotellet i Lycksele och fråga när tunnelbanan går bara för att få bråka lite.
Quote from Bertil Nolheim on 22 April 2009, 12:19Jag har kört racer med SPD det funkar utmärkt. Inte trött i fötterna under VR.
Nu har jag bytt till Egg Beaters, vilket också verkar funka fint.Jag har dock aldrig kört med racerpedaler så jag har inte att jämföra med.
Fördelen med att kunna gå i skorn
Jag har kört racer med SPD det funkar utmärkt. Inte trött i fötterna under VR.
Nu har jag bytt till Egg Beaters, vilket också verkar funka fint.
Jag har dock aldrig kört med racerpedaler så jag har inte att jämföra med.
Fördelen med att kunna gå i skorn
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 12:49Hej David.
Jag måst hålla med Charlotta här. Skojar du eller................
Du vet att det är bara "1 April" som man ska skoja till det lite, inte hela April.
Det är sådana här du ska ha och inget annat 😉 (Look, KéO Carbon Ti)
http://www.cyclecompon
Hej David.
Jag måst hålla med Charlotta här. Skojar du eller................
Du vet att det är bara "1 April" som man ska skoja till det lite, inte hela April.
Det är sådana här du ska ha och inget annat 😉 (Look, KéO Carbon Ti)
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 12:49Kör SPD på CX och SPD SL på racern,
mina överväganden:CX SPD
+ att kunna gå obehindrat
+ att ändå dra fördelarna av rundtrampet
+ att finna, ganska rimliga urval mellan olika skor, mjuka, hårda, varma etc
-/+ att inte få samma anläggningsyta på pedalen,
Kör SPD på CX och SPD SL på racern,
mina överväganden:
CX SPD
+ att kunna gå obehindrat
+ att ändå dra fördelarna av rundtrampet
+ att finna, ganska rimliga urval mellan olika skor, mjuka, hårda, varma etc
-/+ att inte få samma anläggningsyta på pedalen,
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 12:59Jag kör på SPD och har bara gjort det så jag kan inte jämföra med andra. Men på min nya Cykel har jag en nyare variant (sa dom i butiken iaf.) som ser ut som en "racer" pedal och har ett utbyggt stöd runt själva SPD:n jag upplever att den ger mer stöd än
Jag kör på SPD och har bara gjort det så jag kan inte jämföra med andra. Men på min nya Cykel har jag en nyare variant (sa dom i butiken iaf.) som ser ut som en "racer" pedal och har ett utbyggt stöd runt själva SPD:n jag upplever att den ger mer stöd än
Quote from Rasmus Olsson on 22 April 2009, 13:02För att inte hamna i onåd hos Charlotta, är jag tyst i denna fråga.
För att inte hamna i onåd hos Charlotta, är jag tyst i denna fråga.
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 13:05Ska du cykla eller gå?
Ska du cykla eller gå?
Quote from ellen olsson on 22 April 2009, 13:06Word!
Word!
Quote from Bertil Nolheim on 22 April 2009, 13:16Vi är en del som gör bådera och inte enbart ser cyklingen som träning/tävling utan även transport.
Då kan det vara bra med skor som är gåvänliga och funkar att cykla med också 🙂
Vi är en del som gör bådera och inte enbart ser cyklingen som träning/tävling utan även transport.
Då kan det vara bra med skor som är gåvänliga och funkar att cykla med också 🙂