Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRacer till VR
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Ser att det varit lite tidigare trådar om tips på vad man ska investera i för racer till Vätternrundan, men jag kör igång en till här, känns smidigast..

Jag behöver er hjälp! Har bara kört Tjejvättern innan och har inte supermycket erfarenhet av t

Personligt hade jag inte valt soraväxlad cykel för den pengen.
För samma peng så tycker jag denna ser mer intressant ut med tiagra. http://stenstromscykel.jetshop.se/nishiki-racer-p-1631-c-304.aspx

Då får du 10-delat istället för 9-delat

Det är compact

Tack för snabbt svar! Tror jag hänger med på det mesta.

Den där Trekcykeln verkar intressant. Ska kolla närmare på den! Men vad tror du/ni om den här annars? http://www.lannasport.se/sv/articles/2.2950.106744/scott-speedster-s30

Ser inte någon större specifikation. Men den är säkert ok.
Dock är det nog vanlig "herr" cykel och då med främre drev 53/39. Att jämföra med 50/34 till de tidigare länkade.

Dock så cyklar de flesta tjejer jag vet med vanlig 53/39.
VR är att anse som gans

Kan ju va rätt skönt att ha nån väldigt lätt växel att lägga i om man kommer till nån brant backe.
Jag har 53/39 fram och 25 på största på kassetten. Jag är ju lite nybörjare, men jag skulle gärna ha nån lägre växel att få i i en del backar.
Så skulle jag

Kristoffer - Har du 10-delat Shimano så kan du beroende av bakväxeln byta kassetten mellan 27 till 30 som största.

Linnex: tack för tipset, Ja, jag har 10-delat
Jag har kollat lite på att byta kassett, jag har rd-7800 och enligt shimono är det max 27 som gäller. Frågan är hur stor skillnad det egentligen blir med bara två tänder extra.
Jag tänkte ge nuvarande utru

Tycker du att 25 är tungt så gör det faktiskt en del att byta till 27:an. Jag kör alltid 27:a som standard mot 53/39.

Du behöver ju inte köpa en dyr Dura-Ace kassett utan köp en 105:a kassett och ha till backar.
Jag har 7801 gruppen på min fincykel och k

Ursäkta Martina, det blev visst lite "Off-topic"

Linnex: Det är mer backigt än slätt där jag bor så det blir nog ett permanent byte isånnafall. Tack för tipsen!

Haha det är lugnt! Bara kul när man kan få ut nåt mer av diskussionen 🙂 Diskutera på!

Försöker hänga med i alla svängar bara... Det är lite lurigt när man har dålig koll. Men jag tror jag satsar på 50/34 istället då. Bra tips! Tack båda! Håller på att k

12