Quote from Guest on 11 September 2009, 13:22Har ett par sköna racerskor som jag skulle vilja använda till spinningen i vinter och undrar om det går att sätta på SPD-clips på dem?
Har ett par sköna racerskor som jag skulle vilja använda till spinningen i vinter och undrar om det går att sätta på SPD-clips på dem?
Quote from Funbeat user on 11 September 2009, 13:32Bestäm dig. Vill du ha SPD eller clips? (Ursäkta, kunde inte låta bli, som vanligt 😉 )
Om racerskorna har skruvhål på undersidan så går det säkert att få dit SPD-klossar på ett eller annat sätt.
Bestäm dig. Vill du ha SPD eller clips? (Ursäkta, kunde inte låta bli, som vanligt 😉 )
Om racerskorna har skruvhål på undersidan så går det säkert att få dit SPD-klossar på ett eller annat sätt.
Quote from Funbeat user on 11 September 2009, 14:20Denna kanske funkar.
http://www.cykloteket.se/ProductDetail.aspx?ArtikelNr=68917--Fredrik
Denna kanske funkar.
http://www.cykloteket.se/ProductDetail.aspx?ArtikelNr=68917
--Fredrik
Quote from Lars Mörrby on 12 September 2009, 08:46Jag gjorde så med mina racerskor, och det fungerade bra.
Jag gjorde så med mina racerskor, och det fungerade bra.
Quote from Funbeat user on 13 September 2009, 11:36Var inte så stursk Gunnar! Du kör med rakt styre och Staffan ligger bevisligen i bocken!
Var inte så stursk Gunnar! Du kör med rakt styre och Staffan ligger bevisligen i bocken!
Quote from Funbeat user on 13 September 2009, 17:43Jag har en Crescent från 1953 som är utrustad med bockstyre och clips. Jag har fortfarande inte hittat några "clipless"-pedaler (typ Look, SPD etc) som passar till gänrna i vevarmarna på den. Annars skulla jag ha slutat med clips för länge sedan.
Jag har en Crescent från 1953 som är utrustad med bockstyre och clips. Jag har fortfarande inte hittat några "clipless"-pedaler (typ Look, SPD etc) som passar till gänrna i vevarmarna på den. Annars skulla jag ha slutat med clips för länge sedan.
Quote from Funbeat user on 13 September 2009, 18:07Har du ½" gänga?
Har du ½" gänga?
Quote from Funbeat user on 13 September 2009, 18:22Kan tänkas. Det är inte nåt särskilt konstigt egentligen. Det är likadan gänga som jag har på min gamla herrcykel. Jag kanske bara har letat dåligt.
Kan tänkas. Det är inte nåt särskilt konstigt egentligen. Det är likadan gänga som jag har på min gamla herrcykel. Jag kanske bara har letat dåligt.
Quote from Funbeat user on 13 September 2009, 18:33Det finns klickpedaler med ½" gängad axel.
Det finns klickpedaler med ½" gängad axel.