Quote from Guest on 5 April 2010, 16:29Då man börjar få en del aktiviteter på klockan så verkar "Receive from device" i Garmin TC ta längre o längre tid. Även import till Funbeat och Garmin connect verkar ta längre tid? Känns ju onödigt att överföra gammalt data som man redan överfört.
Skall m
Då man börjar få en del aktiviteter på klockan så verkar "Receive from device" i Garmin TC ta längre o längre tid. Även import till Funbeat och Garmin connect verkar ta längre tid? Känns ju onödigt att överföra gammalt data som man redan överfört.
Skall m
Quote from Funbeat user on 5 April 2010, 16:39"Vore även kul att kunna peka med markören på en punkt i en GPS-bana och se vilken puls o tempo man höll just där. "
Det kan du i alla fall göra i Sporttracks.
"Vore även kul att kunna peka med markören på en punkt i en GPS-bana och se vilken puls o tempo man höll just där. "
Det kan du i alla fall göra i Sporttracks.
Quote from Funbeat user on 5 April 2010, 16:51Jag får bara sträcka o tid då jag klickar på kartan. Kan man ändra det någonstans?
Jag får bara sträcka o tid då jag klickar på kartan. Kan man ändra det någonstans?
Quote from Funbeat user on 5 April 2010, 17:17"Jag får bara sträcka o tid då jag klickar på kartan. Kan man ändra det någonstans?"
Ja.
1. Välj Inställningar
2. Välj Visa » Rutter
3. Öppna Detaljer
4. Välj det du vill under Tillgängliga och klicka på Lägg till kolumn
5. Ok
"Jag får bara sträcka o tid då jag klickar på kartan. Kan man ändra det någonstans?"
Ja.
1. Välj Inställningar
2. Välj Visa » Rutter
3. Öppna Detaljer
4. Välj det du vill under Tillgängliga och klicka på Lägg till kolumn
5. Ok
Quote from Funbeat user on 5 April 2010, 17:55Har du en graf framme, t.ex. med puls och tempo, så markeras det i grafen vilken tid som hör till den punkt du klickade i på kartan samt visas värdena för denna tid.
För att få fram en graf så välj t.ex. pulsdata i menyn i fönstret som till att börja med
Har du en graf framme, t.ex. med puls och tempo, så markeras det i grafen vilken tid som hör till den punkt du klickade i på kartan samt visas värdena för denna tid.
För att få fram en graf så välj t.ex. pulsdata i menyn i fönstret som till att börja med
Quote from Funbeat user on 5 April 2010, 18:27Jag är också nyfiken på svaret på dina första frågor:
Skall man radera aktiviteter på klockan efter att man importerat dem till de program man använder?
Hur gör ni?Enda risken med att radera är som jag ser det om man inte gjort back-up och förlorar hå
Jag är också nyfiken på svaret på dina första frågor:
Skall man radera aktiviteter på klockan efter att man importerat dem till de program man använder?
Hur gör ni?
Enda risken med att radera är som jag ser det om man inte gjort back-up och förlorar hå
Quote from Funbeat user on 5 April 2010, 18:33Tjosan!!
Säger så här; Till en början körde jag GTC precis om början och var väl hyfsat nöjd bortsett från kartan.
Fastnade sedan för Sporttracks som har oändliga möjligheter........MEN kräver diverse plug-ins för att få det så bra som möjligt. Dessutom
Tjosan!!
Säger så här; Till en början körde jag GTC precis om början och var väl hyfsat nöjd bortsett från kartan.
Fastnade sedan för Sporttracks som har oändliga möjligheter........MEN kräver diverse plug-ins för att få det så bra som möjligt. Dessutom
Quote from Funbeat user on 5 April 2010, 19:42Tack för hjälpen med Sprttracks! Nu blev den ju mycket mer användbar.
Jag får testa vidare och se hur det fungerar.
Tack för hjälpen med Sprttracks! Nu blev den ju mycket mer användbar.
Jag får testa vidare och se hur det fungerar.
Quote from Funbeat user on 5 April 2010, 20:11Kort och gott, radera när det börjar "sagga" vid överföring.
För mig har det bara blivit diverse problem när det varit för mycke data i klockan.
Varför spara data på flera ställen??
( förutom på funbeat och i den programvara man använder för analyser)
Nä
Kort och gott, radera när det börjar "sagga" vid överföring.
För mig har det bara blivit diverse problem när det varit för mycke data i klockan.
Varför spara data på flera ställen??
( förutom på funbeat och i den programvara man använder för analyser)
Nä
Quote from Anneli S on 5 April 2010, 20:21Raderade en etapp på klockan (FR305), för att jag råkat starta klockan av misstag vid förra användningen.
Garmin training center fixade det, men Sport Tracks pajar träningspasset helt. Mycket irriterande.
Så mitt tips är - radera inget på klockan utan
Raderade en etapp på klockan (FR305), för att jag råkat starta klockan av misstag vid förra användningen.
Garmin training center fixade det, men Sport Tracks pajar träningspasset helt. Mycket irriterande.
Så mitt tips är - radera inget på klockan utan