Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRam att bygga vidare på eller int …
You need to log in to create posts and topics.

Halloj!

Jag har en Columbus Pinta Mirage inköpt på Cykelcity för 6 år sen. Den har inte gått så långt under dessa år (cirka 100 mil). Det är först i år jag kommit igång att cykla en del, siktar dessutom på ironman nästa eller nästnästa sommar så det komm

Vad är det för fel på komponenterna?

Min omedelbara reaktion, utifrån din beskrivning, är att behåll ramen, behåll komponenterna och ta de pengarna du hade tänkt att lägga ut på ny komponenter eller en ny cykel, och lägg dem på bra hjul.

För ca 6.000 ka

Lägg pengarna på aero-hjul (inte hjul typ Fulcrum 3...) i stället för nya komponenter.

Lägg också till annan aeroutrustning typ "tempo/aero-båge/pinnar" och aerohjälm så kommer du tjäna mer tid än att uppgradera befintliga komponenter.

Ska du däremot ta

Jag håller med Daniel, satsa i 1a hand på bättre hjul (och däck!) istf för övriga uppgraderingar.
Men köp INTE Fulcrum 3, definitivt inte för 6000:-, och inte ens för hälften av det.

Skall du ffa ha cykeln till triathlon så kanske aerohjul passar dig bät

Ja, ja ... jag har inte Fulcum hjul själv utan drog till med det. Priset var också påhittat.

Själv tycker jag bäst om kvalitetsnav + Mavic OpenPro fälgar. David tipsade mig åt det hållet en gång i tiden och det har fungerat utmärkt för mig.

I Sverige ko

Jag inser att cykeln förmodligen är snabbare än vad jag är och att jag har en bit kvar tills det är cykeln som håller mig tillbaka 😀

Det jag är ute efter är vilket byte som gör att jag ökar farten mest. Det verkar vara hjulbyte samt skaffa en båge!