Quote from Guest on 16 March 2009, 11:03Hej!
Jag ar en san dar nyborjare.... med MASSOR av fragor. Svaren finns sakert redan har pa forumet men jag e for otalig.
Jag har matt mig enligt flera websidors matt o kommit fram till samma svar pa alla, en ramstl 50. Men har hittat en begagnad cyke
Hej!
Jag ar en san dar nyborjare.... med MASSOR av fragor. Svaren finns sakert redan har pa forumet men jag e for otalig.
Jag har matt mig enligt flera websidors matt o kommit fram till samma svar pa alla, en ramstl 50. Men har hittat en begagnad cyke
Quote from Funbeat user on 16 March 2009, 11:13De 2 cm kan du fint hente inn ved og senke/flytte sete litt. Er du kort i armene kan du skifte styrefremspring også. Det er også litt forskell på hvordan sykler blir målt.
Senter/senter eller senter/topp. Hør vordan selger har målt. Lykke til som sykelist
De 2 cm kan du fint hente inn ved og senke/flytte sete litt. Er du kort i armene kan du skifte styrefremspring også. Det er også litt forskell på hvordan sykler blir målt.
Senter/senter eller senter/topp. Hør vordan selger har målt. Lykke til som sykelist
Quote from Funbeat user on 16 March 2009, 13:41Tack Leif. Ja far hoppas min barnsjukdom inte paverkar cyklingen! 🙂
Tack Leif. Ja far hoppas min barnsjukdom inte paverkar cyklingen! 🙂
Quote from Funbeat user on 16 March 2009, 14:21Är det en WSD(tjejgeometri) så kan det fungera eller om du har lång bål.
Annars hade jag sökt vidare. En för lång ram blir svår att få till en bra sittställning och balans i.
Är det en WSD(tjejgeometri) så kan det fungera eller om du har lång bål.
Annars hade jag sökt vidare. En för lång ram blir svår att få till en bra sittställning och balans i.
Quote from Funbeat user on 16 March 2009, 14:41Min erfarenhet är att en ram som är lite för stor är betydligt svårare att få till en komfortablel position på än en som är lite mindre (Tex mha byte av styrstam). Hade personligen letat lite till och satsat på en mindre. Lycka till med cykelköpet!
Min erfarenhet är att en ram som är lite för stor är betydligt svårare att få till en komfortablel position på än en som är lite mindre (Tex mha byte av styrstam). Hade personligen letat lite till och satsat på en mindre. Lycka till med cykelköpet!
Quote from Funbeat user on 16 March 2009, 15:57Om du och säljaren är lika långa och det funkat för henne skulle du kunna åka dit och testa den iallafall.
Om du och säljaren är lika långa och det funkat för henne skulle du kunna åka dit och testa den iallafall.