Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRattfyllo mejade ner cyklistklung …
You need to log in to create posts and topics.

12

Herre djävlar...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2599451.ab

Hoppas bilisten inte ser dagsljuset på duktigt många år! (för alltid faktiskt)

Ja fy fan, såg det där också..... Ledsen för att det sker, hela tiden...

Tragiskt...

Rubriken på ämnet är dock aningen missvisande då händelsen inträffade i Mexico (fyllot var dock amerikanske medborgare)

Shit:(
Sambon opcch jag pratade just häromdagen om sånt här, om någon skulle få för sig att rämma rakt i en klunga på vättern, nån som är på väg hem från en fest mitt i natten....man ska inte tänka för mycket....

Helena, det "vanliga" vid Vätternrundan är att någon som cyklat sätter sig i bilen och kör innan de vilat tillräckligt, somnar och mejar ner ett gäng cyklister. Det har hänt flera gånger.

Hej.

Ja med ett Vr i antågande så kan jag inte låta bli att tänka på de risker som man då utsätter sig för. Det var inte så himla många år sedan en person (Tysk om jag mins rätt) körde in i en klunga.

Vänligen

P.

flera ggr = två ggr. Sista gången 2003 då med dödlig utgång.

Ok, det stämmer nog. Senaste (?) somningsolyckan frontade bilen med en långtradare istället.

På de glada sjuttio o åttiotalen var där också rejäla smällar när folk o fä skulle köra hem.

>(Tysk om jag minns rätt)

Den senaste var en stockholmare :-(, 2003.

Redigering: Dödade en tysk och satte två danskar i rullstol. Två andra danskar blev också skadade. Det var efter detta som man började med poliskontroller för att se till att sextimma

12