Quote from Guest on 13 August 2011, 13:50Nja inte riktigt men fick den i torsdags, körde lite i går och tog sedan av framhjulet för att köra hem den. Sen när jag skulle sätta dit hjulet, så tog ena belägget emot på skivbromsarna. Tror inte jag "bromsade" med hjulet borta, men man vet aldrig.
Hi
Nja inte riktigt men fick den i torsdags, körde lite i går och tog sedan av framhjulet för att köra hem den. Sen när jag skulle sätta dit hjulet, så tog ena belägget emot på skivbromsarna. Tror inte jag "bromsade" med hjulet borta, men man vet aldrig.
Hi
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 14:00Jag har Avid bromsar och när det händer som du beskriver så brukar jag försöka pressa i sär beläggen med hjälp av något lämpligt verktyg.
Jag har Avid bromsar och när det händer som du beskriver så brukar jag försöka pressa i sär beläggen med hjälp av något lämpligt verktyg.
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 14:10Får pröva något sådant då. Fick med manual för Tektro Auriga/Auriga Comp. Där föreslås att man centrerar bromsarna genom att lossa skruvarna, bromsa och håll in, skruva ihop.
Någon som vet om det funkar samma med Draco (som verkar vara OEM-namn)?
Får pröva något sådant då. Fick med manual för Tektro Auriga/Auriga Comp. Där föreslås att man centrerar bromsarna genom att lossa skruvarna, bromsa och håll in, skruva ihop.
Någon som vet om det funkar samma med Draco (som verkar vara OEM-namn)?
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 14:36Så brukar jag justera mina bromsar oxå.
Så brukar jag justera mina bromsar oxå.
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 22:55Det verkade vara receptet för min cykel med. Var ju smidigt! (t+)
Det verkade vara receptet för min cykel med. Var ju smidigt! (t+)