Quote from Guest on 4 September 2014, 09:34Jag är en nöjd ägare av en Swork Venge med högprofilhjul och sedan en Spezialed Shiv med högprofilhjul. Jag har cyklar mycket på racern men inte lika mycket på tempocykel (100 mil) som nu ska vara snabbare. Jag har en runda på 67 km som jag kört en hel de
Jag är en nöjd ägare av en Swork Venge med högprofilhjul och sedan en Spezialed Shiv med högprofilhjul. Jag har cyklar mycket på racern men inte lika mycket på tempocykel (100 mil) som nu ska vara snabbare. Jag har en runda på 67 km som jag kört en hel de
Quote from Funbeat user on 4 September 2014, 09:44Med rätt inställning vann jag 2km/t över 9mil från race med pinnar till min tempo. Och springa lättare
Med rätt inställning vann jag 2km/t över 9mil från race med pinnar till min tempo. Och springa lättare
Quote from Funbeat user on 4 September 2014, 10:41Med den sedvanliga friskrivningen att mycket är individuellt, så tror jag att det behövs en del tid med TT hojen för att vänja sig, i synnerhet en del längre pass. I början av sommaren så blev jag själv tex. stel i nacke/axlar ganska snabbt och nu, efter
Med den sedvanliga friskrivningen att mycket är individuellt, så tror jag att det behövs en del tid med TT hojen för att vänja sig, i synnerhet en del längre pass. I början av sommaren så blev jag själv tex. stel i nacke/axlar ganska snabbt och nu, efter
Quote from Funbeat user on 4 September 2014, 10:50A propos puls. I fjol körde jag på plus (5:30 i cyklingen) och det funkade bra. Jag hade då en tröskelpuls på 171 och siktade på en snittpuls kring 140 (det blev 141 under lopppet). Så för mig funkade drygt 80% av tröskelpuls bra. Testa lite själv vart du
A propos puls. I fjol körde jag på plus (5:30 i cyklingen) och det funkade bra. Jag hade då en tröskelpuls på 171 och siktade på en snittpuls kring 140 (det blev 141 under lopppet). Så för mig funkade drygt 80% av tröskelpuls bra. Testa lite själv vart du
Quote from Funbeat user on 4 September 2014, 11:08Tack för synpunkterna. Jag ligger på 2 timmar 33-34 km och känner att det blir bättre och inte lika obekväm utan jag känner att jag vilar med i bågen ju mer jag cyklar. Kommer att bli mkt på trainern under vintern och även en bikefit ska göras då jag känn
Tack för synpunkterna. Jag ligger på 2 timmar 33-34 km och känner att det blir bättre och inte lika obekväm utan jag känner att jag vilar med i bågen ju mer jag cyklar. Kommer att bli mkt på trainern under vintern och även en bikefit ska göras då jag känn
Quote from Funbeat user on 4 September 2014, 15:43Min känsla efter en säsong med tempocykel är lite blandad. Jag har inte mätt skillnaden med båda cyklarna på samma bana men möjligen något lite snabbare i motvind. På den negativa sidan är det väldigt obekvämt jämfört med min linjecykel och jag gissar att
Min känsla efter en säsong med tempocykel är lite blandad. Jag har inte mätt skillnaden med båda cyklarna på samma bana men möjligen något lite snabbare i motvind. På den negativa sidan är det väldigt obekvämt jämfört med min linjecykel och jag gissar att
Quote from Funbeat user on 4 September 2014, 19:48Jag cyklar snabbare på tempon än på racern när jag kör solo, iaf några km/h, men ffa är tempon oerhört skön att cykla på, att ligga i aeroställning är superbekvämt. Hade inga problem alls på Ironman.
Jag cyklar snabbare på tempon än på racern när jag kör solo, iaf några km/h, men ffa är tempon oerhört skön att cykla på, att ligga i aeroställning är superbekvämt. Hade inga problem alls på Ironman.
Quote from Funbeat user on 4 September 2014, 21:19Eftersom luftmotståndet ökar proportionerligt mer ju snabbare man kör så är det ju så att en person som snittar 30 km/h inte tjänar lika mycket tid som någon som cyklar 40 km/h. Sen utöver det kommer ju vanan att sitta i en annan ställning som flera skriv
Eftersom luftmotståndet ökar proportionerligt mer ju snabbare man kör så är det ju så att en person som snittar 30 km/h inte tjänar lika mycket tid som någon som cyklar 40 km/h. Sen utöver det kommer ju vanan att sitta i en annan ställning som flera skriv
Quote from Funbeat user on 4 September 2014, 21:19*Dubbelpost
*Dubbelpost
Quote from Funbeat user on 5 September 2014, 08:28På längre solo cykelpass vinner jag ca 2 km/h mellan landsvägshojen och tempocykeln. Främsta anledningen till det är en bättre aerodynamisk position. Personligen trivs jag bättre på tempon med det är förmodligen en smaksak. Har gjort en riktig bikefit på
På längre solo cykelpass vinner jag ca 2 km/h mellan landsvägshojen och tempocykeln. Främsta anledningen till det är en bättre aerodynamisk position. Personligen trivs jag bättre på tempon med det är förmodligen en smaksak. Har gjort en riktig bikefit på