Quote from Guest on 10 January 2011, 20:15Kan man skriva in höjdmeter någonstans när man reggar en träning? Kan man läsa in från Garmin?
Kan man skriva in höjdmeter någonstans när man reggar en träning? Kan man läsa in från Garmin?
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 20:25Tydligen inte. 🙂 Då önskar jag en sådan ruta, samt att den fylls i när man läser från GPS:en.
Tydligen inte. 🙂 Då önskar jag en sådan ruta, samt att den fylls i när man läser från GPS:en.
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 20:47Höjdsiffra kan ju vara kul men det är ingen bra idé att ta den direkt från Garmin Forerunner-klockorna för de har ingen vidare precision i sin höjdmätning.
Höjdsiffra kan ju vara kul men det är ingen bra idé att ta den direkt från Garmin Forerunner-klockorna för de har ingen vidare precision i sin höjdmätning.
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 20:54Det trodde jag alla visste redan? Det finns dock en hel del GPS:er med barometer, så även hos Garmin.
Det trodde jag alla visste redan? Det finns dock en hel del GPS:er med barometer, så även hos Garmin.
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 10:03Man kan däremot ta höjddata från passet i connect.garmin.com. Då är "elevation correction" applicerat
Man kan däremot ta höjddata från passet i connect.garmin.com. Då är "elevation correction" applicerat
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 10:05Även Sporttracks har höjdkorrigering.
Även Sporttracks har höjdkorrigering.
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 12:07Det blir dock inte bättre än kartdata som är väldigt grovt. Barometer är överlägset på det trots allt.
Det blir dock inte bättre än kartdata som är väldigt grovt. Barometer är överlägset på det trots allt.
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 12:58På Aktiv Tränings sida får man fram toppografin när man ritar sin runda där. Plus lite andra värden vet inte om det är god tyckliga värden. Kanske nått för Olle o snegla på? Får det är lite roligare o se hur rundan ser ut i profil.
På Aktiv Tränings sida får man fram toppografin när man ritar sin runda där. Plus lite andra värden vet inte om det är god tyckliga värden. Kanske nått för Olle o snegla på? Får det är lite roligare o se hur rundan ser ut i profil.