Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kom just hem från 48-timmars i Skövde. Jag upptäckte att om man registrerar tävlingen med tiden 48:00:00 så funkar allt men efteråt visas tiden som 00:00:00. Däremot verkar all 2880 minuterna finnas kvar i systemet för diagrammet som summerar senaste tret

Tiden visas som 3d 00:00:00 eller 2880 minuter beroende på var du tittar (eller var jag tittar :-)).
Var visas det som 00:00:00?
När jag går in och försöker ändra passet så blir tiden 0 så den klarar inte riktigt av det.

Du har rätt. Jag såg inte det där med "3d".

Däremot, när jag går in för att redigera visas som sagt tiden "0". Om jag då trycker spara så blir passet satt till 0 minuter. Jag måste alltså åter skriva in 48:00:00 för att det ska stämma.

En maxgräns på 999 timmar borde räcka 🙂

Och sen när är 48 timmar lika med 3 dagar?

Det beror väl på vilken planet man befinner sig på?

Det beror ju på hur man räknar 🙂

Fast jag kan ju hålla med om att det låter lite underligt...

jag tror det betyder att man är inne på tredje dygnet, fast på timme 0. men det hade varit mer naturligt att det i så fall stod 2 dagar...

Det är inte fråga om vad man menar. Det är fel!

Om jag skriver att jag sprungit 100m på 9,52 så betyder inte det att jag sprungit på 9,51 om jag sprungit på nåt lopp på 2:00:00 så betyder det inte att jag sprungit på 1 timme

Och har du sprungit 3d 00:0

Vad gäller omräkningen av timmar till dagar blir det även fel på den summering som visas under kalenderna i Min träning. ex står det på mig:

Summering av träningar synliga i kalendern:
Totalt tid: 2727 min / 2d 21:26:33

antalet minuter omräknat blir f