Quote from Guest on 22 November 2009, 10:00Hej!
Jag undrar lite hur det ser ut med de nya reglerna för simdräkter från och med nästa år.
Gäller de masters också, nån som vet? Har hört dubbla budskap...Maria
Hej!
Jag undrar lite hur det ser ut med de nya reglerna för simdräkter från och med nästa år.
Gäller de masters också, nån som vet? Har hört dubbla budskap...
Maria
Quote from Funbeat user on 22 November 2009, 10:10Om man lyssnar på diskussionen i vår grupp är svaret Ja, de nya reglerna gäller även Masters. Men jag har ingen text att peka på.
Däremot har väl mig veterligen aldrig Masters haft andra regler än de yngre simmarna.
Om man lyssnar på diskussionen i vår grupp är svaret Ja, de nya reglerna gäller även Masters. Men jag har ingen text att peka på.
Däremot har väl mig veterligen aldrig Masters haft andra regler än de yngre simmarna.
Quote from Funbeat user on 22 November 2009, 11:16Den enda skillnaden jag säger till är att man får ta bröstsimsben på fjärilen. Annars ingen skillnad.
Den enda skillnaden jag säger till är att man får ta bröstsimsben på fjärilen. Annars ingen skillnad.
Quote from Funbeat user on 22 November 2009, 19:47Ja alltså simmässigt är ju reglerna lika, men jag har hört att Masters simmarna ska få använda de gamla simdräkterna som blir otillåtna från och med januari, även i fortsättningen. Alltså fortfarande långa dräkter med för andra otillåtna material.
Ja alltså simmässigt är ju reglerna lika, men jag har hört att Masters simmarna ska få använda de gamla simdräkterna som blir otillåtna från och med januari, även i fortsättningen. Alltså fortfarande långa dräkter med för andra otillåtna material.
Quote from Funbeat user on 23 November 2009, 08:44Maria, var har du hört det nånstans? Om så är fallet kanske man kan göra bra tider i mars ändå 😉
Maria, var har du hört det nånstans? Om så är fallet kanske man kan göra bra tider i mars ändå 😉
Quote from Funbeat user on 23 November 2009, 15:29Haha är du en bra simmare gör du ju bra tider ändå, oavsett dräkt.
Även om dräkten kanske hjälper till lite extra.
Haha är du en bra simmare gör du ju bra tider ändå, oavsett dräkt.
Även om dräkten kanske hjälper till lite extra.
Quote from Funbeat user on 23 November 2009, 15:33Niclas inte bra........han är grym 🙂
Niclas inte bra........han är grym 🙂
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 08:26Just nu så är det tillåtat inom Masters Simning att använda de gamla dräkter.
MEN enl Masters VM nyhets brev har FINA Masters kommittén skickat en önska mål till FINA. De vill att Masters ska har samma regler som övrigt när det gäller simdräkter. Dett
Just nu så är det tillåtat inom Masters Simning att använda de gamla dräkter.
MEN enl Masters VM nyhets brev har FINA Masters kommittén skickat en önska mål till FINA. De vill att Masters ska har samma regler som övrigt när det gäller simdräkter. Dett
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 15:35Ja tanken var att kanske köpa en dräkt eller två nu när det är så billigt.
Men det blir till att vänta lite då och se vad som händer. Tack för hjälpen 🙂
Ja tanken var att kanske köpa en dräkt eller två nu när det är så billigt.
Men det blir till att vänta lite då och se vad som händer. Tack för hjälpen 🙂
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 20:00Jag kunde inte låta det bli. jag köpte en LZR legskins. Jag tror jag kan använda de minst en gång i jan innan FINA hinner ta beslut om Masters. Men för 700kr det var värt att chansa.
Jag kunde inte låta det bli. jag köpte en LZR legskins. Jag tror jag kan använda de minst en gång i jan innan FINA hinner ta beslut om Masters. Men för 700kr det var värt att chansa.