Quote from Guest on 9 June 2009, 21:37Funderar på det här med regndäck. Är det idé att byta till det på VR nu när det verkar bli regn? Gör det nån större skillnad?
Funderar på det här med regndäck. Är det idé att byta till det på VR nu när det verkar bli regn? Gör det nån större skillnad?
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 21:47Ja, det är stor skillnad på olika däck när det är blött.
Conti GP four season hade jag lagt på.
Ja, det är stor skillnad på olika däck när det är blött.
Conti GP four season hade jag lagt på.
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 21:58Det finns ju inga kurvor på Vättern och vattenplaning lär du ju inte få...
Bakelit-däck duger
Det finns ju inga kurvor på Vättern och vattenplaning lär du ju inte få...
Bakelit-däck duger
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 22:07Gatstenen i Gränna är det värsta.
Gatstenen i Gränna är det värsta.
Quote from Berit Bengtson on 10 June 2009, 10:13Magnus:
Det beror på vad du har för däck idag, hur kallt det kommer att bli under VR och om det är fäste eller punkteringsskydd du är ute efter.Om du idag redan har bra däck, tex Conti GP4000S, så fäster de lika bra även i blöta som GP4Season (så länge
Magnus:
Det beror på vad du har för däck idag, hur kallt det kommer att bli under VR och om det är fäste eller punkteringsskydd du är ute efter.
Om du idag redan har bra däck, tex Conti GP4000S, så fäster de lika bra även i blöta som GP4Season (så länge
Quote from Funbeat user on 10 June 2009, 13:56Om man kör four season fram och 4000S bak vad händer då?
Tänk om piloten är lite trög, påverkar det resultatet på VR?
Om man kör four season fram och 4000S bak vad händer då?
Tänk om piloten är lite trög, påverkar det resultatet på VR?
Quote from Berit Bengtson on 10 June 2009, 14:07Kanske inte lika mkt som trögheten i att svara på inläggen här på Funbeat.
Att lämna ett inlägg obesvarat i nästan fyra timmar borde väl vara ngn form av rekord för dig?
Kanske inte lika mkt som trögheten i att svara på inläggen här på Funbeat.
Att lämna ett inlägg obesvarat i nästan fyra timmar borde väl vara ngn form av rekord för dig?
Quote from Funbeat user on 10 June 2009, 14:12vittoria har ett däck som man kan vända på när det regnar (inte så smidigt dock kanske?)
http://www.vittoria.com/index.php?option=com_content&task=view&id=8074&Itemid=116
vittoria har ett däck som man kan vända på när det regnar (inte så smidigt dock kanske?)
http://www.vittoria.com/index.php?option=com_content&task=view&id=8074&Itemid=116
Quote from Funbeat user on 10 June 2009, 16:04Det är för att du är så förutsägbar.
Det är för att du är så förutsägbar.
Quote from Fredrik Närenfors on 10 June 2009, 23:33Köpte nya däck idag. Michelin Pro3 Race naturligtvis. Men de hade fått in ett nytt däck som hette Michelin Pro3 Grip. Säljaren var väldigt intresserad av att jag skulle prova dem, men jag såg ingen anledning. Har fantastiskt bra grepp redan med mina Pro3
Köpte nya däck idag. Michelin Pro3 Race naturligtvis. Men de hade fått in ett nytt däck som hette Michelin Pro3 Grip. Säljaren var väldigt intresserad av att jag skulle prova dem, men jag såg ingen anledning. Har fantastiskt bra grepp redan med mina Pro3