Quote from Guest on 28 January 2015, 19:36Hej, jag är väldigt ny inom allt som har med cyklar att göra och skulle behöva lite hjälp med vilken typ av cykel jag skulle behöva.
Det jag främst behöver cykeln till är för att ta mig till jobb, vilket kommer bli ca 3 mil enkel resa men vill även börja
Hej, jag är väldigt ny inom allt som har med cyklar att göra och skulle behöva lite hjälp med vilken typ av cykel jag skulle behöva.
Det jag främst behöver cykeln till är för att ta mig till jobb, vilket kommer bli ca 3 mil enkel resa men vill även börja
Quote from Lars Mörrby on 28 January 2015, 19:46Hade det varit racer så hade jag sagt CykelCity, men nu är du ute efter en hybrid, och då undrar jag om du inte ska kika på tex Nishiki. Har två kompisar som har sådana i Falkenberg just för jobbpendling och de är väldigt nöjda. Ligger i den prisklassen d
Hade det varit racer så hade jag sagt CykelCity, men nu är du ute efter en hybrid, och då undrar jag om du inte ska kika på tex Nishiki. Har två kompisar som har sådana i Falkenberg just för jobbpendling och de är väldigt nöjda. Ligger i den prisklassen d
Quote from Funbeat user on 28 January 2015, 20:00Tack så mycket för svar,
jag såg att Sportson hade några såna i lager men jag ska även kika på deras hemsida efter fler återförsäljare.
Men du tror att det är en Crosshybrid som skulle passa till mitt ändamål iaf? Finns ju så många olika sorter nu så
Tack så mycket för svar,
jag såg att Sportson hade några såna i lager men jag ska även kika på deras hemsida efter fler återförsäljare.
Men du tror att det är en Crosshybrid som skulle passa till mitt ändamål iaf? Finns ju så många olika sorter nu så
Quote from Lars Mörrby on 28 January 2015, 20:12Väldigt svårt att veta - beror så mycket på hur du ska använda den. Visst kan en cyclocross vara bra. Jag har själv ingen - cyklar inte i dåligt väder. Kompisarna har racer för träning och hybrid för jobb-pendling.
Cyclocross kan lätt dra iväg i pris.
Det
Väldigt svårt att veta - beror så mycket på hur du ska använda den. Visst kan en cyclocross vara bra. Jag har själv ingen - cyklar inte i dåligt väder. Kompisarna har racer för träning och hybrid för jobb-pendling.
Cyclocross kan lätt dra iväg i pris.
Det
Quote from Funbeat user on 29 January 2015, 09:54Nej men precis, det är så jag tänker också, kör hellre på lite kvalité än att spara några tusenlappar och cykeln går sönder direkt. Ja jag får ta mig ut och kika runt lite på affärerna och snacka lite med dem också, ville bara ha ett mer objektivt svar då
Nej men precis, det är så jag tänker också, kör hellre på lite kvalité än att spara några tusenlappar och cykeln går sönder direkt. Ja jag får ta mig ut och kika runt lite på affärerna och snacka lite med dem också, ville bara ha ett mer objektivt svar då
Quote from Funbeat user on 30 January 2015, 12:20Själv hade jag samma användingsområde som du (lite längre pendling, dock bara 17 km enkel väg). Efter alla rekommendationer här så satsade jag på en CX (cyclocoss). De ligger dock i en lite högre prisklass än du tänkt dig, och får också vägas med andra fa
Själv hade jag samma användingsområde som du (lite längre pendling, dock bara 17 km enkel väg). Efter alla rekommendationer här så satsade jag på en CX (cyclocoss). De ligger dock i en lite högre prisklass än du tänkt dig, och får också vägas med andra fa
Quote from Funbeat user on 10 March 2015, 11:18Jag tycker definitivt att du ska satsa på en cykelcross, lite dyrare men mycket mer cykel för pengarna! Cykel-City har ett par modeller som inte kostar skjortan! Och självklart ska du ha kombipedaler!
Jag tycker definitivt att du ska satsa på en cykelcross, lite dyrare men mycket mer cykel för pengarna! Cykel-City har ett par modeller som inte kostar skjortan! Och självklart ska du ha kombipedaler!
Quote from Funbeat user on 11 March 2015, 18:55Cykel City. Lite dyrare, men dom vet vad sysslar med.
Cykel City. Lite dyrare, men dom vet vad sysslar med.
Quote from Funbeat user on 11 March 2015, 20:34Eller varför inte nya TREK Concept store (fd Bikeplace) också det på Övre Husargatan. Det är lite mer "down to earth" och de är inte lika "snobbiga" som på CC (tycker jag!)
Eller varför inte nya TREK Concept store (fd Bikeplace) också det på Övre Husargatan. Det är lite mer "down to earth" och de är inte lika "snobbiga" som på CC (tycker jag!)
Quote from Funbeat user on 15 March 2015, 08:52Trek Store, som nämnts, men det jag inte har sett är CykelHuset på Axel Dahlströmstorg. De har lite av varje. Jag hjälpte min sons tjej med en cykel därifrån för någon månad sedan. Kan rekommenderas.
Om du har tid ... Veloform på Kustgatan i Majorna. Öpp
Trek Store, som nämnts, men det jag inte har sett är CykelHuset på Axel Dahlströmstorg. De har lite av varje. Jag hjälpte min sons tjej med en cykel därifrån för någon månad sedan. Kan rekommenderas.
Om du har tid ... Veloform på Kustgatan i Majorna. Öpp