Quote from Guest on 11 June 2011, 20:01Har alltid rengjort kedja och kassett med kallavfettning. Men fick rekommendationen att använda lampolja.
Så nu har jag lite frågor. Har lagt kedjan i en liten hink och täckt med lampolja. Rör omkring lite så det blandas och gonas. Men hur länge ska kedj
Har alltid rengjort kedja och kassett med kallavfettning. Men fick rekommendationen att använda lampolja.
Så nu har jag lite frågor. Har lagt kedjan i en liten hink och täckt med lampolja. Rör omkring lite så det blandas och gonas. Men hur länge ska kedj
Quote from Funbeat user on 11 June 2011, 20:11<<Bara skölja av med vatten, torka och olja in?<<
Nei, bruk en stiv børste av en slags, skølja av på nytt, siden tørke med en gammel trøye ol. Siden olja inn....
Om du har tilgang til trykkluft, er det fint å benytte.
<<Bara skölja av med vatten, torka och olja in?<<
Nei, bruk en stiv børste av en slags, skølja av på nytt, siden tørke med en gammel trøye ol. Siden olja inn....
Om du har tilgang til trykkluft, er det fint å benytte.
Quote from Rasmus Olsson on 11 June 2011, 20:27Har en gammal tandborste att borsta med. Och en hårtork att torka med (har ju inget hår, så nåt ska jag ah den till)
Har en gammal tandborste att borsta med. Och en hårtork att torka med (har ju inget hår, så nåt ska jag ah den till)
Quote from Funbeat user on 11 June 2011, 22:24Varför lampolja och inte tändvätska, lampoljan brukar vara dyrare än tändvätska och båda innehåller väl 100% n-paraffin?
Varför lampolja och inte tändvätska, lampoljan brukar vara dyrare än tändvätska och båda innehåller väl 100% n-paraffin?
Quote from Rasmus Olsson on 11 June 2011, 22:35Tipset var lampolja, och Konsum hade det.
Tipset var lampolja, och Konsum hade det.
Quote from Funbeat user on 11 June 2011, 23:00Jag kör lampolja i kedje-tvätten.
Jag kör lampolja i kedje-tvätten.