Quote from Guest on 6 July 2010, 22:09Funkar det att tvätta Gamins pulsband i maskin också, den modellen som är lite plastig menar jag. Står ingenstans i manualen om detta, vad jag kan se... Hade en Polar tidigare och det pulsbandet var lite mjukare, där rekommenderades man tvätta i maskin va
Funkar det att tvätta Gamins pulsband i maskin också, den modellen som är lite plastig menar jag. Står ingenstans i manualen om detta, vad jag kan se... Hade en Polar tidigare och det pulsbandet var lite mjukare, där rekommenderades man tvätta i maskin va
Quote from Catharina Brattlin on 6 July 2010, 22:19Räcker det inte bara med att torka av bandet med lite såpvatten eller liknande? Eller?
Jag har haft min Garmin i 2,5 år och aldrig ens tänkt tanken att jag ska slänga det i tvättmaskinen. Det låter...inte bra!
Räcker det inte bara med att torka av bandet med lite såpvatten eller liknande? Eller?
Jag har haft min Garmin i 2,5 år och aldrig ens tänkt tanken att jag ska slänga det i tvättmaskinen. Det låter...inte bra!
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 22:37Nä det duger förmodligen att torka av det eftersom det är plast (man kan ju ta bort den elastiska delen och tvätta den om man vill), det funkade som sagt (och rekommenderades) att skölja Polars mjuka band efter varje användning och tvätta i maskin (tvättp
Nä det duger förmodligen att torka av det eftersom det är plast (man kan ju ta bort den elastiska delen och tvätta den om man vill), det funkade som sagt (och rekommenderades) att skölja Polars mjuka band efter varje användning och tvätta i maskin (tvättp
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 23:16Jag har använt Polar resp. Garmin i ca fem år. Båda har "fast platta" fram och elastiskt band runt ryggen, Jag har torkat av den hårda delen medan jag kör resåret i tvätten med jämna mellanrum. Funkar kanon!
Jag har använt Polar resp. Garmin i ca fem år. Båda har "fast platta" fram och elastiskt band runt ryggen, Jag har torkat av den hårda delen medan jag kör resåret i tvätten med jämna mellanrum. Funkar kanon!
Quote from Robert Johansson on 7 July 2010, 23:49Brukar tvätta pulsband med såpa eller duschtvål, och sen skölja av med vatten.
Brukar tvätta pulsband med såpa eller duschtvål, och sen skölja av med vatten.
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 07:17Annars kan man läsa användarhandboken för råd:
Om du vill förlänga pulsmätarens livslängd bör du skölja remmen efter varje användning.
Handtvätta remmen i kallt vatten med ett milt tvättmedel efter var femte användning. Maskintvätta inte remmen och tork
Annars kan man läsa användarhandboken för råd:
Om du vill förlänga pulsmätarens livslängd bör du skölja remmen efter varje användning.
Handtvätta remmen i kallt vatten med ett milt tvättmedel efter var femte användning. Maskintvätta inte remmen och tork
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 17:21Jag brukar skölja av själva pulsbandet efter varje träning med varmt vatten o i bland med såpa. Själva spännbandet kör jag i tvättmaskin tillsammans med träningskläderna. Jag har haft min 305:a i minst tre år och den har har inte tagit skada av mitt sätt
Jag brukar skölja av själva pulsbandet efter varje träning med varmt vatten o i bland med såpa. Själva spännbandet kör jag i tvättmaskin tillsammans med träningskläderna. Jag har haft min 305:a i minst tre år och den har har inte tagit skada av mitt sätt